شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

مقایسه سفر به شهرهای ساحلی و جنگلی

اگر قصد دارید با خانواده یا با دوستان خود به سفر بروید، اغلب انتخاب بین شهرهای ساحلی و جنگلی ممکن است کمی برایتان دشوار باشد.

مقایسه سفر به شهرهای ساحلی و جنگلی

اگر قصد دارید با خانواده یا با دوستان خود به سفر بروید، اغلب انتخاب بین شهرهای ساحلی و جنگلی ممکن است کمی برایتان دشوار باشد. برخی افراد دل به طبیعت بکر نمک‌آبرود و ماسال می‌دهند، برخی دیگر عاشق پیاده‌روی در سواحل جزیره کیش در جنوب و شهرستان نور در شمال هستند، اما چه چیزی باعث می‌شود رویه افراد تغییر کند؟ مسافرانی که تا دیروز سفر به جنگل را دوست داشتند، امروز به فکر اقامت در ویلا و سوئیت ساحلی هستند!

 

هم اقامت در جنگل و هم ساحل به یک میزان تجربه‌ای منحصر به فرد است و هر دو گزینه‌هایی مناسبی برای هر نوع سلیقه گردشگری هستند. شما در هر دو از حریم شخصی خود لذت خواهید برد و به طور کامل تجربیات بسیار شخصی و متفاوتی را سَر خواهید گذراند. انتخاب بین اقامت در ویلا و سوئیت جنگلی و ساحلی بیش از هر عامل دیگری به دیدگاه شخصی و علاقه فردی بستگی دارد، اما با کنار همه قرار دادن برخی فواید و معایب هر کدام، می‌توان یک بررسی جامع از این دو مقصد سفر برداشت کرد.

 

فواید اقامت در ویلا و سوئیت ساحلی

 

یقیناً تمام جذابیت‌ها و مزایای گذراندن تعطیلات در یک ویلای ساحلی خصوصی، باعث می‌شود دیگر به هیچ انتخاب دیگری فکر نکنید! ویلای ساحلی می‌تواند در دو نوع ویلا استخر دار و بدون استخر با نزدیکی به دریا دسته‌بندی شود که هر دو این‌ها بسته به نیازهای مسافران قابل استفاده هستند.

 

Untitled2

 

در واقع، همین نزدیکی به دریا مهم‌ترین مزیت رزرو و اجاره ویلای ساحلی است. اینکه هر روز و در هر زمان می‌توانید تنها با چند گام پیاده‌روی خود را به سواحل گرم جزیره کیش برسانید و یا در بعدازظهرها هوس آ‌ب‌تنی در سواحل نور را کنید، خود به تنهایی دلیل قانع‌کننده‌ای برای گذران سفر در ویلای ساحلی با اجاره ویلا ساحلی در کیش است.

 

هر صبح که از خواب بیدار می‌شوید و یا شب‌ها به خواب می‌روید، منظره جلوی دید شما دریا خواهد بود. شما در هر ساعت از روز که در ویلای ساحلی خود هستید، می‌توانید صدای برخورد امواج دریا را بشنوید و احساس آرامش کنید. سپس از خود خواهید پرسید: «مگر بهتر از این هم می‌شود؟» دریا همانند یک آهن‌ربای قوی هر مسافری را به سوی خود جذب می‌کند و باعث می‌شود برای حداقل یک روز هم که شده است در کنار ساحل ساکن شد.

 

البته همیشه حواسمان به تمیزی ساحل دریا باشد! زباله در ساحل دریای خزر

 

فواید اقامت در ویلا و سوئیت جنگلی

 

با یک گردش 180 درجه از کنار ساحل، به دلِ جنگل‌های شمال سفر می‌کنیم. طبیعت بکر و سرسبز شمال کشور با آن آب و هوای دلپذیرش که در خود روح زندگی را انباشته دارد، هر مسافری را مجاب به ماندن می‌کند. مهم‌ترین مزیتی که اقامت در ویلا و سوئیت جنگلی دارد، ارتباط معنوی انسان با طبیعت بکر خدادادی است.

 

Untitled3

 

با بیرون آمدن از ویلا، تا چشم کار می‌کند جنگل است و سرسبزی و زیبایی؛ وقتی خود را در حال قدم زدن در جنگل‌های متراکم و انبوه نمک‌آبرود و چشم‌اندازه‌های بلند و مه‌گرفته ماسال می‌بینید، ناخودآگاه نمی‌خواهید از این مکان‌های زیبا حتی برای یک لحظه هم که شده است دل بکنید!

 

مقایسه اقامت در ویلا و سوئیت ساحلی و جنگلی

 

Untitled4

 

هم اقامت در جنگل و هم ساحل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند، اما مقایسه‌ای را بین اقامت در جنگل و ساحل را در زیر آورده‌ایم:

 

فاصله تا امکانات شهری

 

اما مسلماً حضور در جنگل باعث می‌شود از امکانات شهری به دور بود، برای مثال، جهت خرید روزانه برای صرف غذا، نیاز دارید مسافتی را به ماشین برای رسیدن به مغازه طی کنید. اگر هم خوش شانس باشید ممکن است در نزدیکی ویلای جنگلی شما مغازه وجود داشته باشد؛ اما این مورد اغلب برای ویلاها و سوئیت‌های ساحلی به ندرت وجود دارد، دسترسی به امکانات شهری برای ویلای ساحلی آسان و راحت‌تر است.

 

تمیزی آب و هوا

 

ویلاهای جنگلی یک مزیت عمده نسبت به ویلاهای ساحلی دارند و آن هم تمیزی آب و هوا است. ویلاهایی ساحلی اغلب به دلیل نزدیکی به جاده و عبور و مرور خودروها، ممکن است هوای تمیزی نداشته باشند؛ اما عموماً به دلیل بارندگی می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد. به هر حال اگر به دنبال هوای تمیز هستید و می‌خواهید با هر بار نفس کشیدن احساس زندگی کنید، مناطق جنگلی را انتخاب کنید.

 

دسترسی به جاده و امنیت

 

نزدیکی به جاده می‌تواند دسترسی برای رفت و آمد را ساده کند که این مورد مزیتی مهم برای اقامتگاه‌های ساحلی به حساب می‌آید. شما با اجاره یک ویلا در دل جنگل‌های بکر، مجبور به طی مسافت طولانی در جاده‌های پُر و پیچ و خم هستید که هم به دسترسی سخت‌تر و هم تا حدودی ممکن است امنیت پایینی (خطر تصادف) نیز داشته باشد.

 

رزرو و اجاره ویلا و سوئیت در سایت شب

 

به هر حال اقامت در ویلا چه در جنگل باشد و چه در نزدیکی ساحل، آن‌قدر فواید بی‌شماری دارد که می‌تواند هر مسافری را از دورترین شهرها به این نواحی کشور بکشاند. از این رو، برای راحتی در اجاره ویلا در شمال و جنوب کشور، به بزرگ‌ترین سامانه اجاره ویلا ساحلی و جنگلی یعنی سایت شب به آدرس shab.ir مراجعه کنید. سایت شب در طول سفر به طور 24 ساعته پشتیبان همه مسافران و گردشگران عزیز است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied