شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چگونه در روزهای سال جدید اقامتی ارزان داشته باشیم؟

یکی از دغدغه های اصلی مسافران توریستی در سفر، پیدا کردن محلی ارزان، تمیز و مناسب برای اقامت است. از آنجا که قیمت هتل، به خصوص در شهرهای اروپایی و توریستی بسیار بالاست، اقامت در هتل گزینه مناسبی برای سفر (به ویژه سفرهای تک نفره) به حساب نمی آید.

چگونه در روزهای سال جدید اقامتی ارزان داشته باشیم؟

 

یکی از دغدغه های اصلی مسافران توریستی در سفر، پیدا کردن محلی ارزان، تمیز و مناسب برای اقامت است. از آنجا که قیمت هتل، به خصوص در شهرهای اروپایی و توریستی بسیار بالاست، اقامت در هتل گزینه مناسبی برای سفر (به ویژه سفرهای تک نفره) به حساب نمی آید.

 

به همین خاطر، اگر می خواهید اقامتی راحت و ارزان در سفر داشته باشید، بهتر است به جای هتل به هاستل بروید که امکاناتی برابر با هتل، ولی در فضایی جمعی و اشتراکی دارد.

 

 

معنی هاستل یا اقامتگاه چیست؟

کلمه هاستل از ترکیب دو واژه انگلیسی host به معنای مهمان کردن و hotel ساخته شده است. یعنی در هاستل، شما با قیمتی مناسب، مهمان یک اقامتگاه کوچک می شوید.  اگر قصد کاهش هزینه های سفر را دارید می توانید بلیط اتوبوس خود را از طریق فلایتیو خرید کنید.

هاستل از اتاق هایی نسبتا بزرگ تشکیل شده که در هرکدام بین 2 تا 8 تخت قرار گرفته است. بیرون از اتاق هم امکانات بهداشتی (دستشویی و حمام) و آشپزخانه، به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند. فلایتیو امکان خرید بلیط قطار و همچنین خرید بلیط هواپیما را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

پس شما در هاستل، به جای رزرو اتاق می توانید یک تخت اجاره کنید و از تمام امکاناتی که یک هتل دارد با قیمتی ارزان تر استفاده کنید. البته در هاستل، اتاق های دو نفره خصوصی هم موجود است که با قیمتی بالاتر از اتاق های دیگر در هاستل و ارزان تر از هتل در اختیار افراد متأهل قرار می گیرد.

یکی دیگر از برتری های هاستل نسبت به هتل این است که در آشپزخانه آن همه نوع وسیله طبخ مانند اجاق گاز، فر خوراک پزی، مایکروویو، توستر نان، قابلمه، ماهیتابه، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و ... موجود است. این موضوع باعث می شود به جای صرف هزینه های هنگفت برای خوردن غذا در هتل و رستوران، پول خود را صرف هزینه های مهمتر در سفر کنید.

علاوه بر این، هاستل ها در مقایسه با هتل ها، فضای عمومی بیشتری دارند، عموما خودگردان هستند و بعضی از آن ها حتی امکاناتی برای به اشتراک گذاشتن کتاب و سی دی برای مهمانان شان در اختیار دارند. از آنجا که با اقامت در هاستل، با افراد زیادی از کشورها و قاره های مختلف آشنا می شوید، هم تجربیات شما در حوزه سفر و گردشگری افزایش پیدا می کند، هم سفری متفاوت و جذاب تر را تجربه می کنید.

 

چگونه انتخاب هاستل انتخاب کنیم؟

برای انتخاب هاستل مناسب در هر شهر، به راحتی می توانید از طریق اینترنت، مشخصات هاستل های مختلف را بخوانید، بررسی کنید و سپس با تماس گرفتن با هاستل مورد نظر، یک تخت برای خود رزرو کنید. از آنجا که برای این کار نیازی به پرداخت پول از طریق کارت های اعتباری بین المللی نیست، ایرانیان بدون نگرانی از مشکلات پرداخت بین المللی، به سادگی می توانند محل اقامت خود را رزرو کنند.

 

هزینه اقامت در هاستل چقدر است؟

قیمت یک شب اقامت در هاستل های اروپایی، به نسبت امکانات و محل قرارگیری آن، برای هر نفر بین 15 تا 30 دلار متغیر است. این قیمت برای کشورهای آسیایی چون چین، کره، هند و .. به شبی 5 دلار هم می رسد.

برای مثال قیمت هر شب اقامت در هاستلی در مرکز شهر پاریس 28 دلار و در مرکز شهر دهلی 12 دلار است.

البته این نرخ برای اتاق های خصوصیِ دو نفره متفاوت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied