شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو شمانیوز:

دولت باید نحوه اختصاص بسته کمک معیشتی را اصلاح کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: : دولت باید در روند شناسایی افراد واجد شرایط دریافت این بسته دقت بسیار زیادی داشته باشد تا اعتراضات مردم نسبت به این شیوه اختصاص کمک معیشتی پایان پذیرد.

دولت باید نحوه اختصاص بسته کمک معیشتی را اصلاح کند

 محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیی شمانیوز، اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان که اخیراً به اجرا درآمده، تأثیر مثبتی در معیشت معلمان داشته، هرچند رقم بسیار چشم‌گیر و متناسب با تورم نیست، اما این افزایش یک مقدار از مشکلات معلمان را حل کرده است.

 

وی با بیان اینکه باید طرح رتبه‌بندی معلمان تثبیت شود، گفت: از آنجا که وضعیت اقتصادی کشور خیلی مساعد نیست باید تلاش کنیم با تثبیت طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح در ادوار آینده لغو و متوقف نشود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم با بهبود وضعیت بودجه، حقوق و معیشت معلمان در آینده بهبود یابد؛ چون افزایش حقوق معلمان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است؛ زیرا فرزندان ما توسط معلمان تربیت و آموزش داده می‌شوند.

 

وحدتی هلان با بیان اینکه بسته کمک معیشتی می‌توانست با تدبیر بهتر به مردم اختصاص داده شود، گفت: اگر این طرح با تدابیر بهتری اجرا می‌شد، قطعاً مورد رضایت مردم و همراهی مردم با دولت همراه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم نسبت به اختصاص بسته کمک معیشتی گلایه دارند، خاطرنشان کرد: دولت باید در روند شناسایی افراد واجد شرایط دریافت این بسته دقت بسیار زیادی داشته باشد تا اعتراضات مردم نسبت به این شیوه اختصاص کمک معیشتی پایان پذیرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پیش از این مددجویان تحت پوشش کمیته امداد 50 هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند که این رقم بسیار پایین‌تر از نرخ تورم بوده، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت و با توجه به منابع بودجه‌ای، یک‌چهارم قانون کار مستمری به مددجویان پرداخت می‌شود و این رقم در کنار بسته معیشتی می‌تواند بخشی از مشکلات مالی مددجویان را رفع کند.

 

به گفته وحدتی هلان؛ دولت پیش از اینکه بسته معیشتی را اختصاص دهد باید در شناسایی افراد نیازمند بیشتر دقت می‌کرد و باید این طرح را پیش از اجرا برای چکش‌کاری به مجلس می‌آورد، اما این کار را انجام نداد و ان‌شاءالله مجلس تلاش می‌کند تا اصلاحاتی در این طرح صورت گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied