شمانیوز
شما نیوز

آخرین گزارش هوا شناسی از آب و هوای کشور

گودرزی گفت: با شدت بارش در مناطق غرب کشور کولاک برف، مه آلودگی و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی را خواهیم داشت.

آخرین گزارش هوا شناسی از آب و هوای کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است، اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی اواخر امشب به تدریج گستره بارش‌ها به مرکز و فردا به نیمه شرقی کشور می‌رسد.

 

وی افزود: با فعالیت سامانه بارشی بارش در استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، شمال خوزستان و فارس از شدت بیشتری برخوردار است و روز پنجشنبه در استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها شدید خواهد بود.

 

گودرزی با اشاره به اینکه روز جمعه بارش محدود به جنوب شرق می‌شود، اظهار کرد: سامانه بعدی از اواخر روز جمعه از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و  بارش در این مناطق آغاز شده و روز شنبه زاگرس مرکزی و جنوب غرب را دربرمی‌گیرد.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز جمعه بارش در استان‌های کرمانشاه و ایلام و شنبه در استان‌های کرمانشاه، شمال خوزستان و لرستان از شدت بیشتری برخوردار است.

 

به گفته گودرزی با شمالی شدن جریانات بر سواحل دریای خزر طی روز‌های جمعه و شنبه شاهد ورزش باد و کاهش دما در استان‌های سواحل دریای خزر و مواج بودن دریا خواهیم بود.

 

استمرار بارش برف و باران در پایتخت تا اواخر روز پنجشنبه

 

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران اظهار کرد: امشب آسمان تهران قدری مه آلود است و به تدریج بارش برف گاهی همراه با وزش باد را از اواخر روز پنجشنبه خواهیم داشت به طوری که شمال تهران بارش برف و مناطق دیگر بارانی و برفی خواهد بود و در روز جمعه دیگر خبری از بارش باران و برف در تهران نیست.

 

وی افزود: با توجه به بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور و کاهش دما در روز شنبه سرمازدگی محصولات کشاورزی را خواهیم داشت که این امر می‌تواند منجر به بروز خسارت شود به همین خاطر به کشاورزان توصیه می‌شود که تمهیدات لازم را به عمل آورند.

 

گودرزی در پایان نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در برخی مناطق هشدار و گفت: با توجه به شدت بارش در مناطق غرب لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی را خواهیم داشت . روز پنجشنبه جنوب کشور با مشکلاتی در تردد جاده‌ای و شهری روبرو می‌شود که به همین خاطر به افرادی که قصد تردد در این مناطق را دارند توصیه می‌شود که خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied