شمانیوز
شما نیوز

برخی مناطق سیل‌زده بشاگرد وضعیت مناسبی ندارند

امام جمعه بندرعباس گفت: برخی مناطق سیل‌زده بشاگرد وضعیت مناسبی ندارند و از رسانه‌ها انتظار داریم که هر چه بیشتر مشکلات این عزیزان را اطلاع‌رسانی کنند.

برخی مناطق سیل‌زده بشاگرد وضعیت مناسبی ندارند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: برای رفع بیکاری نیاز به همت آحاد جامعه است تا نهضتی به پا کرده و معضل بیکاری را از جامعه ریشه کن کنیم چرا که بیکاری آفات زیادی از جمله از هم پاشیدگی خانواده‌ها، ایجاد افسردگی در جوانان، بالارفتن سن ازدواج جوانان، افزایش بزهکاری در جامعه، افزایش مهاجرت از روستاها به حاشیه کلان‌شهر‌ها و ایجاد معضلات شهری و خموده شدن جامعه را در پی دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ کار باید تغییر کند تا روستاها و کشاورزی‌ها در خطر در امان بمانند. اگر فرهنگ کار را تغییر دهیم، بدون شک تولید در کشور پا می‌گیرد چرا که کار عبادت است.

امام جمعه بندرعباس با تسلیت ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: این بانوی مکرم اسلام ملاک و شاخص رضایت خدا است و حجتی بر اهل‌بیت و الگوی همه انسان‌ها است.

وی در بیان اهمیت شناساندن این الگوی ارزنده اسلام به آحاد جامعه، از خطبا و مداحان خواست تا شخصیت حضرت زهرا(س) را به جامعه معرفی کنند.

عبادی‌زاده در ادامه به سفرش به جاسک و بشاگرد اشاره کرد و گفت: آنچه به تصویر کشیده می‌شود با آنچه در آن جا می‌بینیم، متفاوت است. مردم مشکلات زیادی دارند و علی‌رغم آنکه همه سرداران سپاه و گروههای جهادی همچون یک کارگر در خدمت مردم هستند اما مشکلات زیادی وجود دارد. 

وی ادامه داد: اگر چه بحران فروکش کرده اما من برای آینده این مردم عزیز نگرانم که در آینده با انبوهی از این مشکلات که رخ داده، چه باید بکنند. از مسؤولان و همه مردم خواهش می‌کنم که این بحران‌ها را دو مرحله‌ای ببینند. مرحله اول کمک‌های مردمی است که اکنون به دست آنان می‌رسد اما مرحله دوم و مرحله اصلی آن است که مشکلات این عزیزان به طور ریشه‌ای پیگیری و رفع شود.

امام جمعه بندرعباس از رسانه‌ها نیز گلایه کرد که بیشتر پای کار بیایند. در بشاگرد شرایط مطلوب نیست و اولویت و ضرورت ساختن پل رودخانه جگین است که بایستی سریع‌تر ساخته شود. پل و جاده اولویت اصلی بشاگرد است تا مردم بتوانند مایحتاج خود را به روستاها منتقل کنند.

عبادی‌زاده با پایان بیان این که بشاگرد یکی از پرباران‌ترین شهرهای استان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشاگرد با این همه باران تشنه است و باید سدهای آبخیزداری کوچک و بزرگ احداث و آبها مهار شوند چون بشاگرد می‌تواند در زمینه کشاورزی، نمونه باشد. صنایع دستی بشاگرد نیز هنوز برای مردم ناشناخته است و بایستی به کشور ارائه و عرضه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied