شمانیوز
شما نیوز

افزایش تلفات جاده‌ای به جای کاهش آن

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای ۱۳ هزار و ۴۳۶ نفر بوده که در مقایسه با آمار ۹ماهه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر رشد داشته است.

افزایش تلفات جاده‌ای به جای کاهش آن

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای ۱۳ هزار و ۴۳۶ نفر بوده که در مقایسه با آمار ۹ماهه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر رشد داشته است.

مهدی جمالی نژاد عصر امروز (پنجشنبه-۱۰ بهمن ماه) در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات اساسی کشور تلفات جاده ای است و به جای کاهش ۱۰درصدی حوادث، امسال حدود دو تا سه درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ در کشور ۱۸هزارنفر یعنی به طور میانگین روزانه ۵۰ نفر تلفات جاده ای داشتیم، افزود: مجروحان ناشی از تصادفات جاده شامل قطع نخاع و قطع عضو هستند که آمار بسیار ناراحت کننده ای است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به افزایش ۲ درصدی آمار فوتی ها در حوادث جاده ای، اظهار کرد: در راه های برون شهری ۴.۷ درصد، درون شهری ۲ درصد و جاده های روستایی ۲۳.۳ درصد شاهد افزایش حوادث بوده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون آمار فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای ۱۳ هزار و ۴۳۶ نفر بوده که در مقایسه با آمار ۹ماهه نخست سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر رشد داشته است.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه ۷۹ درصد اتوبوس های درون شهری کشور فرسوده است، تصریح کرد: متاسفانه ۶۰ درصد فوتی های ناشی از تصادفات در بیمارستان ها است.

وی همچنین در خصوص حل مشکل اطفای حریق در حریم خارج شهرها که متولی ندارد، گفت: در کمیسیون کلان شهرها دستورالعملی آماده شده است تا به صورت شبکه ای عمل شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای جهت اصلاح ۶۰ نقطه حادثه خیز استان اصفهان خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied