شمانیوز
شما نیوز

زنگ انقلاب فردا در مدارس طنین‌انداز می‌شود

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، زنگ انقلاب در تمام مدارس کشور طنین‌انداز می‌شود.

زنگ انقلاب فردا در مدارس طنین‌انداز می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن، زنگ انقلاب زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

مراسم نمادین زنگ انقلاب نیز با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه نواخته خواهد شد.

 امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی 12 بهمن سال 57، پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی بازگشت؛ ساعت 9 و 20 دقیقه گروهی از منتخبین کمیته استقبال از امام خمینی (ره) وارد هواپیمای حامل ایشان شدند و رأس ساعت 9 و 33 دقیقه و 30 ثانیه، امام خمینی(ره) از پله‌های هواپیما فرود آمدند.

هر سال 12 بهمن‌ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی، ساعت 9 و 33 دقیقه صبح، زنگ مدارس، سوت قطارها، کشتی‌ها به صدا درمی‌آید و زنگ انقلاب در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شد.

طبق این مصوبه مقرر شده است در طول سال تحصیلی فقط 3 زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در 3 مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی (13 آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (12 بهمن) نواخته شود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های دهه فجر از تدوین برنامه‌ها در سه سطح ملی، استانی و منطقه‌ای خبر داد و اظهار کرد: در سطح ملی در کنار برنامه‌ریزی‌های شورای تبلیغات اسلامی مهم‌ترین برنامه‌ها تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه‌های امام(ره) در حرم مطهر در روز ۱۲ بهمن، حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب در یکی از مدارس تهران به‌صورت نمادین با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در ساعت ۹.۳۳ دقیقه و هم‌زمان در مدارس سراسر کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: افتتاح مدرسه انقلاب با شعار تا اوج افتخار و با محوریت بیانیه گام دوم ازجمله برنامه‌های دهه فجر خواهد بود همچنین راه‌اندازی برنامه تلویزیونی مدرسه انقلاب نیز در شبکه امید، حضور گروه‌های سرود دانش‌آموزی در جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار، رونمایی از دل نوشته‌های دانش آموزان خطاب به سردار سلیمانی، پویش من سلیمانی‌ام، ارسال ۷ هزار عکس و دل نوشته در شبکه‌های داخلی توسط دانش آموزان، امضای طومار من پاسدار افتخاری هستم از سوی تشکل‌ها، پویش کتاب‌خوانی مدرسه انقلاب با معرفی ۵ کتاب منتخب از دیگر برنامه‌های امسال در دهه فجر خواهد بود.

کاظمی تصریح کرد: احصا و معرفی دستاوردهای انقلاب درآموزش‌وپرورش در چهل سال اخیر در قالب نمایشگاه‌های مدرسه‌ای، همایش بیانیه گام دوم انقلاب با حضور دانش آموزان، اعضای تشکل‌ها و شخصیت‌های صاحب‌نظر برای تبیین این بیانیه، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب، اعزام راوی به مدارس دختران برای تبیین اهداف انقلاب، اختتامیه جشنواره صلح و دوستی، تقدیر از برترین مسابقات طرح ملی دادرس و دوستی، برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی، برگزاری برنامه طرح همدلی با دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، نام‌گذاری مدارس تازه تأسیس به نام سردار سلیمانی، از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال خواهد بود.

وی از طراحی ۷۵برنامه ملی خبر داد و عنوان کرد: اجرای سرود توسط گروه‌های ۱۳۵۷ نفره با مشارکت بیش از ۴۳ هزار دانش‌آموز در مراکز استان‌ها ازجمله برنامه‌ها گرامیداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب خواهد بود همچنین برگزاری نشست‌های فرهنگی در مسیر تبیین بیانیه گام دوم، ایجاد غرفه‌های یاوران انقلاب در ۲۲ بهمن، برگزاری محافل استماع قرآن، مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب با شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از اقدامات اجرایی آموزش‌وپرورش در دهه فجر خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied