شمانیوز
شما نیوز

زمان بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم چین به کشور مشخص شد

وزیر بهداشت از زمان بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم چین به کشور خبر داد.

زمان بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم چین به کشور مشخص شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: سعید نمکی، وزیر بهداشت طی بازدید از پروژه هزار تختخوابی مهدی کلینیک واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) درباره ویروس کرونا، اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه علائمی از ابتلا مردم ایران به ویروس کرونا مشاهده نشده است. به طور کلی بیماری ناشی از کرونای جدید، سخت‌تر و دشوارتر از آنفلوانزا H۱N۱ نیست، بیماری‌ که در چند ماه گذشته توانستیم آن را مهار کنیم.

او در خصوص توقف پرواز‌های چین بیان کرد: توقف پرواز‌ها از کشور چین، تقاضای بنده به هیئت دولت بوده است، که خوشبختانه در آن جلسه با موافقت و همکاری معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و سایر وزرا همراه بود. در آن جلسه مقرر شد اطباء چینی که در ایران حضور دارند و مایلند که به کشور خود بازگردند و همچنین اطباء ایرانی که در چین هستند و تقاضای بازگشت به ایران را دارند، همکاری لازم برای بازگشت آنها انجام می‌شود.

او ادامه داد: از شب گذشته تاکنون همکاران وزارت بهداشت با ارسال گزارش‌هایی برای بازگشت هموطنان چینی و ایرانی مقیم چین  اقدامات لازم را انجام داده اند. 

 

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم شرایط نگرانی به وجود آمده در کشور در  اسرع وقت به حالت عادی بازگردد. به طور کلی سلامت هموطنان کشور بالاتر از هر مصلحت اندیشی است، البته نباید به روابط ایران و چین که یک کشور استراتژیک است، خدشه‌ ای وارد شود .

نمکی در خصوص بازگشت ۷۰ دانشجوی ایرانی از چین گفت: این دانشجویان که در شهر «ووهان» چین مستقر هستند و تقاضای بازگشت به کشور را دارند، در اولین ساعات بامداد سه‌شنبه (۱۵ بهمن)، طی پرواز مخصوصی با ۵ نفر پرسنل ورزیده اعم از متخصصان عفونی و پرسنل اورژانس افراد به کشور باز می‌گردند. برای تمامی کلیه کادر پرواز از جمله خلبان، تمهیداتی جهت حفاظت از این کادر خدماتی اندیشیده شده است و به محض بازگشت این افراد به کشور محلی برای قرنطینه آن‌ها در نظر گرفته شده تا ویروس کرونا انتقال داده نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied