شمانیوز
شما نیوز

اعزام سه گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده شَفت گیلان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام سه گروه ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده احمد سرگوراب واقع در شَفت استان گیلان خبر داد.

اعزام سه گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده شَفت گیلان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: حامد سجادی روز چهارشنبه افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی احمد سرگوراب واقع در شفت استان گیلان بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان گیلان دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی توضیح داد: با اعزام این سه گروه واکنش سریع امدادی به کانون این زمین لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: اکنون نیروهای ارزیاب هلال احمر که برای امدادرسانی به متاثرین از برف و کولاک اخیر این استان در نزدیکترین منطقه وقوع این زمین لرزه حضور دارند به کانون این زمین لرزه اعزام شده و مشغول انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه وقوع این زمین لرزه هستند.

سجادی ادامه داد:‌ تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی مخابره نشده است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر بعد از ظهر چهارشنبه حوالی احمد سرگوراب واقع در شفت استان گیلان را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه در عمق ۱۸.۳ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

محل دقیق وقوع این زمین لرزه نیز در طول جغرافیایی ۴۹.۴ شمالی و ۳۷.۰۷  شرقی گزارش شده است.

شهرستان شَفت از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است. این شهرستان دارای ۲ بخش و ۴ دهستان است. جمعیت این شهرستان 70 هزار و ۲۹۲ نفر است (سال ۱۳۸۳) و مرکز آن شهر شفت (گیلان) است.

این شهرستان از شمال شرق به شهرستان رشت و از جنوب و جنوب شرقی به استان زنجان و شهرستان رودبار و از غرب به شهرستان فومن و صومعه سرا محدود است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied