شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راهنمای خرید تخت خواب + عکس

خواب را می توان از مهمترین مراحل زندگی در شبانه روز دانست که می تواند انرژی از دست رفته طول روز را به فرد بازگرداند اما اینکه چگونه و در چه جایی بخوابیم بسیار مهم است و بر کیفیت خواب به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

 راهنمای خرید تخت خواب  + عکس

خواب را می توان از مهمترین مراحل زندگی در شبانه روز دانست که می تواند انرژی از دست رفته طول روز را به فرد بازگرداند و همچنین آرامش و استراحت لازم برای افراد را فراهم نماید. اما اینکه چگونه و در چه جایی بخوابیم بسیار مهم است و بر کیفیت خواب به شدت تاثیرگذار خواهد بود. برای این منظور کالای خواب را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

تخت خواب یکی از لوازمی ست که به عنوان کالای خواب می توان از آن نام برد و سالیان سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. اولین چیزی که در مورد تخت خواب به ذهن ما می رسد این است که راحت باشد تا بتوان خواب راحتی داشت و به آرامش رسید. تخت خواب ها انواع مختلفی دارند از مدل گرفته تا جنس چوب و غیره که با توجه به نیاز و استفاده هر فردی می توان آن ها را انتخاب نمود. در ادامه به بررسی بیشتر تخت ها خواهیم پرداخت تا هنگام خرید بتوانید با اطلاعات کامل و دقیق تخت مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

 

22

 

 

تخت خواب دو نفره

تخت خواب‌ دو نفره که به صورت دو قسمت جدا طراحی شده اند و در نهایت با بست های مخصوص به یکدیگر متصل شده اند. قسمت بدنه تخت معمولا از جنس چوب ساخته شده است و سعی می شود پایه هایی مقاوم را نیز داشته باشد. حد استاندارد فاصله تخت از زمین 15 سانتی متر می باشد که گاهی اوقات ممکن است بیشتر و یا حتی کمتر نیز بشود. این فاصله 15 سانتی متری از زمین یک کاربرد و مزیت دیگر نیز دارد و آن این است که می توان از فضای ایجاد شده بین زمین و تخت استفاده نمود و لوازمی که چندان کاربردی ندارد را در زیر تخت قرار داد. تنوع در تخت دو نفره بسیار زیاد است مدل های مختلفی با سبک‌های مدرن، سلطنتی، کلاسیک و فانتزی را در بر می گیرد.

 در برخی از تخت ها حتی کشو یا درب‌های مخفی، وجود سیستم صوتی یا اتصال دهنده‌های الکتریکی  دیده می شود. متریال تخت خواب‌ می تواند چوبی، چرمی و فلزی باشد.

 

تخت خواب سلطنتی

تخت خواب سلطنتی از جمله پرطرفدارترین مدل تخت خواب در تمام دوره ها می باشد. هر چند که مدلی قدیمی و تا حدودی آنتیک می باشد که بیشتر مربوط به دوران قرن 16 میلادی است اما همچنان پرطرفدار و دوست داشتنی باقی مانده است. برخی از مدل های این تخت به صورت ستون دار هستند و برخی دیگر به صورت بی ستون. ستون ها برای این هستند که بر روی آن ها پرده آویزان شود و تخت را به یک محیط آرام و جدا از تمام مکان های دیگر تبدیل نماید. معمولا بر روی این ستون ها منبت کاری های انجام می شود که نشان از زیبایی این سبک دارد. اگر می خواهید این تخت را انتخاب نمایید بهتر است دکوراسیون کلی خانه خود را به سبک سلطنتی دربیاورید.

 

3

 

 

تخت تاجدار

تخت خواب تاجدار را می توان در زیرشاخه تخت خواب های سلطنتی قرار داد. این تخت را می توان برای ایجاد فضای سلطنتی و یا باستانی مورد استفاده قرار داد و در واقع مدل به روز شده تخت سلطنتی نیز می باشد.

 

تخت خواب‌ جک دار

این سبک از تخت می تواند برای افرادی مناسب باشد که خانه هایی کوچک دارند و به دنبال این هستند که فضای بیشتری برای خانه ایجاد کنند. زیرا این تخت معمولا فضایی در زیر خود دارد که می تواند لوازم بسیاری را درون خود جای دهد از این رو می تواند در اشغال کردن فضای خانه صرفه جویی نماید.

 رویه این تخت خواب‌ نیزمعمولا با تشک‌های استاندارد پوشیده می شود و قسمت زیر این تخت با چرم یا پارچه‌های مقاوم پوشانده شده تا بتوان لوازم را درون آن قرار داد. ارتفاع زیاد جک این امکان را به فرد می دهد تا بتواند لوازم بسیاری را خیلی راحت درون تخت جای دهد.

جک این تخت حالت فنری و نگه دارنده‌ دارد تا به راحتی بتوان از آن استفاده نمود. اما در مقابل این تخت بسیار وزن بالایی دارد و سنگین می باشد و نمی توان برای تغییر دکوراسیون آن را به سادگی جا به جا نمود.

 

تخت خواب‌ پنل دار

تخت خواب‌ فلت یا پنل دار که می توان گفت جدیدترین و مدرن ترین نوع از تخت خواب ها می باشد. معمولا جنس اسکلت این تخت ها از چوب می باشد و دیواره های اضافی در اطراف تخت دیگه نمی شود. می توان یک خوش خواب بر روی تخت قرار داد تا ارتفاع تخت نیز بیشتر شود با توجه به اینکه تخت دیواره ندارد این کار راحت تر انجام می شود. این تخت خواب ها ساده هستند و در عین حال بسیار زیبا و مدرن و سبک نیز می باشند از این روز بسیار مورد استقبال نوجوانان و جوانان نیز قرار گرفته است. معمولا در قسمت زیر تخت کشو وجود دارد تا بتوان لوازم و لباس داخل این شوها قرار داد. استفاده از این تخت در هر سبک از دکوراسیون امکان پذیر است و از این رو شما را وادار نمی کند که از سبک خاص پیروی نمایید. برای مشاهده جدیدترین و متنوع ترین مدل ها و خرید تخت خواب می توانید به سایت ایران میز مراجعه کنید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied