شمانیوز
شما نیوز

دشمنان دوست نما چه کسانی هستند و چگونه زندگی شما را مسموم می کنند؟

آیا تا به حال دوستی داشته اید که طرف احساسی تان را بازنده بداند و پس از این که با او قطع ارتباط کردید خودش با او ارتباط برقرار کند؟ یا کسی که در هنگام شادی و خوشبختی شما، مخفیانه ناراحت شده باشد؟

دشمنان دوست نما چه کسانی هستند و چگونه زندگی شما را مسموم می کنند؟

آیا تا به حال دوستی داشته اید که طرف احساسی تان را بازنده بداند و پس از این که با او قطع ارتباط کردید خودش با او ارتباط برقرار کند؟ یا کسی که در هنگام شادی و خوشبختی شما، مخفیانه ناراحت شده باشد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شما با یک دوست دوسوگرا و یا به عبارت ساده تر با یک دشمن دوست نما مواجه هستید.

 

زندگی با دشمن دوست نما می تواند سخت باشد و در اینجا ما یاد می گیریم که این دوستان جعلی چه کسانی هستند و می توانیم به شما بگوییم که چگونه می توانید آنها را در حلقه اجتماعی افراد اطراف خود مشاهده کنید.

 

 

چه کسانی دشمن دوست نما هستند و چگونه می توانند سلامت جسمی و روحی شما را به خطر بیاندازند؟

 

دوستان دوسوگرا یا دشمنان دوست نما افرادی هستند که وانمود می کنند دوست شما هستند، اما در واقع به شما حسادت می کنند (دشمن دوست نما = دوست + دشمن). اینها کسانی هستند که در حلقه اجتماعی افراد اطراف تان به شما بسیار نزدیک هستند و می توانند شامل دوستان، همکاران یا حتی شخصی از خانواده شما باشند. چندین نشانه در مورد این افراد وجود دارد که آیا شما یک دشمن دوست نما دارید یا نه که می توانید این نشانه ها را شناسایی کنید از جمله این نشانه های این افراد عبارتند از:

 

دشمن دوست نما وقتی که شما برنده می شوید، خوشحال نمی شود. این نوع دوستان وقتی که شما چیزی را از دست بدهید، خوشحال می شوند و نسبت به کارهایی که انجام می دهید و دستاوردهایی که دارید حسادت می کنند.

 

  • آنها شما را تحت الشعاع قرار می دهند و با کلمات و اعمال شان به شما آسیب می زنند.
  • با متن شاخ و سنگین در پروفایل شان به دیگران تیکه می اندارند!
  • آنها پشت سر شما حرف می زنند.
  • آنها ممکن است که چیزهای خوبی به شما بگویند اما حالت چهره و حرکات شان با سخنان شان هماهنگ نیست.
  • آنها شما را به خاطر ناکامی های خود سرزنش می کنند: "من اگر X را انجام نمی دادم ، X را انجام می دادم."
  • آنها روشهای منفعلانه ای را برای صدمه زدن به احساسات شما پیدا می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است شخص دیگری را تحسین کنند که به شما آسیب برساند.

به نظر می رسد تعریف و تمجید کردن آنها خوب است، اما در واقع منظور آنها این است: "شما وقتی می خواهید، نمی توانید بد باشید."

 

آنها پست ها و وضعیت شما را در رسانه های اجتماعی دوست ندارند، یا در مورد آنها به صورت منفی اظهار نظر می کنند. اما آنها هرگز فرصتی برای به روزرسانی شما با دستاوردهای خود را از دست نخواهند داد و در پی این گونه موقعیت ها هستند.

 

آنها برای آماده کردن شما یا قرار دادن شما در وضعیت شرم آور اشتباهات عمدی انجام می دهند.

بسیاری از ما می توانیم در محیط اطرافمان حداقل به یک دوست مانند آنها فکر کنیم. اما حتی اگر دشمنان دوست نما یک چیز عادی به نظر برسند، اما آن به این معنا نیست که آنها بی گناه هستند. داشتن یک دوست جعلی در زندگی شما می تواند باعث شود تا سطح استرس زیادی را تجربه کنید و به این ترتیب به سلامت جسمی و روحی شما آسیب می رساند. بعنوان مثال برخی از مطالعات ثابت کرده اند که مواجهه با دشمن دوست نما می تواند فشار خون، ضربان قلب و سطح اضطراب شما را افزایش دهد.

 

در این نوع رابطه، شما هرگز نمی دانید که آیا می توانید روی شخص حساب کنید یا نه. آیا در صورت نیاز به کمک، به شما کمک خواهند کرد یا اینکه از پشت به شما چاقو می زند؟ حسادت و بدخواهی که اساس این دوستی جعلی است، هر فرصتی برای احترام، اعتماد و عشق بین دو نفر را از بین می برد.

 

بنابراین، اگر می دانید که یکی از دوستان شما در واقع دشمن دوست نما است، وقت آن است که به آینده روابط خود بیندیشید.

 

نحوه برخورد با دشمنان دوست نما و پایان دادن به روابط سمی ناشی از آن

صحبت کنید: به دشمنان دوست نمای خود بگویید که شما دغل کاری های آنها را دیده اید و از آنها آسیب دیده و از این آسیب دیدن هم خسته شده اید. صادق باشید و نترسید که این صحبت ممکن است روابط تان را به هم بزند. گاهی اوقات قطع این روابط تنها گزینه است.

 

استراحت کنید: روابط عاشقانه و همینطور دوستی ها گاهی اوقات نیاز به یک استراحت دارند، به ویژه هنگامی که این روابط سخت می شوند. یک استراحت به شما امکان می دهد آرام شوید و روابط خود را مجددا ارزیابی کنید.

 

به آرامی از دشمنان دوست نما فاصله بگیرید: اگر از صحبت بدون رودربایستی و صمیمانه هراس دارید، می توانید به آرامی بین خودتان فاصله زمانی و مکانی برقرار کنید. برای این کار می توانید به جای تماس از پیام کوتاه استفاده کنید، دیرتر پاسخ دهید و پاسخ های کوتاهی بدهید. برای ملاقات حضوری می توانید سرتان را شلوغ کنید که فرصتی برای این کار نداشته باشید.

 

دستاوردهای خود را مخفی نگه دارید. چیزهایی که باعث حسادت دشمن دوست نمای شما می شود را در اختیار او قرار ندهید. دسترسی آنها به اطلاعات مرتبط با برنامه ها، اهداف و پیروزی های خود را محدود کنید.

 

در شبکه های اجتماعی آنها را حذف کنید و یا آپدیت های خود را از آنها پنهان کنید.

در صورتی که دشمن دوست نمای شما بنا به دلایلی یک شخص مهم در زندگی تان است، نیازی نیست که با او قطع ارتباط کنید بلکه در روابط خود تجدید نظر کنید و سعی کنید دریابید که آیا حسادت و رقابت می تواند برای شما مفید باشد و می تواند شما را به سمت دستاوردهای بعدی ترغیب کند. اگر این مورد است، پس سخنان و اقدامات دوست جعلی خود را بیش از حد مد نظر نداشته باشید و آنها را ملاک قرار ندهید و سعی کنید به سمت روشن تر وضعیت نگاه کنید.

 

در اینجا یک چیز مهم دیگر وجود دارد و آن این است که شاید متوجه نشویم اما هر از گاهی از خودمان بپرسیم که آیا ما برای شخص دیگری دوست جعلی هستیم. بنابراین، پس از اینکه به جستجو و شناخت دشمن دوست نما در اطراف خود پرداختید و به حلقه نزدیکان خود رسیدید، از خودتان یک سؤال بپرسید: "آیا من دوست خوبی هستم؟"

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سپهر

    پس باتوجه به مطالبی که الان خوندم هیچ دوستی ندارم