شمانیوز
شما نیوز

ماهی قرمز شب عید کرونا ندارد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ماهی‌های قرمز عید از کشور چین به هیچ عنوان وارد نمی‌شوند و این خبر کذب است.

ماهی قرمز شب عید کرونا ندارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: محمد اصغر زاده با اشاره به اهمیت تهیه ماهی سالم در ایام نوروز، اظهار کرد: ماهی نقش مهمی با سلامت فردی و عمومی جامعه دارد.

وی خواستار توجه در خرید ماهی شب عید شد و افزود: مردم از خرید ماهی‌هایی که روی بدن آن‌ها رشته‌های پنبه مانند وجود دارد، پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیماری‌های مشترکی بین ماهی قرمز و انسان که خطرناک و متداول باشد وجود ندارد و مردم نباید در این مورد نگران باشند اما این ماهی‌ها حمل کننده میکروب‌هایی هستند که باعث اسهال، استفراغ و تهوع در افراد حساس می‌شود.

اصغر زاده با بیان اینکه کودکان باید از دست زدن به ماهی خودداری کنند، تصریح کرد: اگر فلس‌های موجود در بدن ماهی کنده شده باشد، یا روی شکم آن لکه های تیره رنگ وجود داشته باشد یا شنای نامتعادل داشته باشد باید از خرید آن اجتناب کرد.

وی بیان کرد: عده‌ای بدون اطلاع از روش نگهداری و بهداشت ماهی قرمز، در پیاده روها اقدام به فروش ماهی می‌کنند که مورد تأیید دامپزشکی نبوده و شهرداری باید با آنان برخورد کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بهترین دما برای نگهداری ماهی ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است و آب آن باید کافی بوده و هفته‌ای دو بار تعویض شود.

اصغر زداه با بیان اینکه ۳۷ مرکز برای فروش ماهی قرمز در استان مجوز گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان برای اطمینان بیشتر، ماهی شب عید را از این مراکز خریداری کنند.

وی در خصوص شایعات مربوط به واردات این ماهی از چین، خاطرنشان کرد: این ماهی جزو گونه‌های ماهی تولیدی در داخل کشور بوده و عمدتا در استان اصفهان (شهرستان کاشان) و استان گیلان تکثیر و پرورش می‌یابد و تاکنون هیچ گونه واردات ماهی قرمز از کشور چین و یا سایر کشورها به این منظور صورت نگرفته است و خبر منتشر شده کذب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied