شمانیوز
شما نیوز

شمار قربانیان آنفولانزا در پاییز

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نیز به دلیل سردی ناگهانی هوا در برخی از استان‌ها شاهد پیک زمستانه انفولانزا هستیم.

شمار قربانیان آنفولانزا در پاییز

به گزارش خبرنگار  شمانیوز و به نقل از مهر : سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به اتفاق نماینده سازمان جهانی بهداشت به محل قرنطینه دانشجویان ایران مقیم در چین رفتیم. این افراد با صحت و سلامت کامل و با گواهی که ما خدمت این عزیزان دادیم از قرنطینه خارج شدند و نزد خانواده های خود رفتند.

وی افزود: شیوع زمستانه آنفلوانزا را در کشور بعد از موج سرما داشتیم. با توجه به مهار پیک پائیزه آن، انتظار پیک زمستانه آنفولانزا را هم داشتیم که در شهرستان قم پیک آنفولانزای نوع B را داشتیم. یکی دو مورد به دلیل نقص ایمنی فوت کردند، یک جانباز شیمیایی و یک فرد مسن دچار این نوع آنفلوانزا شدند که فوت کردند و تا این لحظه موردی غیر از انفولانزا در مورد بیماری‌های همه گیر نداشتیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی است و میزان مشارکت ملت ایران نمایانگر وحدت و وفاق ملی است. ملت ایران با مشارکت خود در انتخابات به دشمنان پیام می دهند که همه فشارها موجب افزایش وفاق ملی خواهد شد.

وی افزود: ممکن است برخی افراد گلایه هایی داشته باشند که افراد مورد نظر آنها در لیست وجود ندارند، توصیه می کنم مردم حتماً در انتخابات شرکت کنند و افرادی که به تفکر آنان نزدیکتر هستند را انتخاب کنند.

نمکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمار منتشر شده مبنی بر اینکه در آبان ماه ۵۶ نفر در اثر انفولانزا فوت کرده اند صحت دارد؟، گفت: در پیک پائیزه آنفولانزا همین حدود مرگ و میر در میان افرادی که دچار نقص ایمنی بودند، داشتیم. البته این آمار طبیعی است. در امریکا در طول سه هفته ۸۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به آنفولانزا فوت کرده اند. در حال حاضر نیز به دلیل سردی ناگهانی هوا در برخی از استان‌ها شاهد پیک زمستانه انفولانزا هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied