شمانیوز
شما نیوز

وضعیت قم بعد از شیوع ویروس کرونا

وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا ویروس کرونا را در کشور مهار خواهیم کرد، گفت: وضعیت در قم نرمال است.

 وضعیت قم بعد از شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس :  سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و مسؤولیت ستاد با وزیر بهداشت است.

وی افزود: در رابطه با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدوارم با این روش به کمترین ضایعه برسیم.

نمکی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا با لطف خدا پاییز امسال مهار شد، میزان کشندگی آنفلوآنزا به مراتب از کرونا بیشتر بود و ما قطعا این ویروس را با هوشمندی مردم و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها مهار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اشاعه آموزش‌ها اولویت رسانه‌ها باشد، پرهیز از روبوسی کردن، پرهیز از دست دادن و استفاده از ماسک مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اخبار ویروس کرونا باشد در لحظه اعلام خواهد شد، گفت: سه روز قبل دو مورد به بیمارستان قم مراجعه کردند که مشکوک بودند و نتیجه آزمایش شبیه به آنفلوآنزا نبود و سرعت پیشرفت به قدری بود که این افراد جان باختند.

وی اظهار کرد: تعدادی از افراد به دلیل اینکه نگران شدند با دعوت ما به مراکز درمانی مراجعه کردند؛ وضعیت در قم نرمال است و موارد جدید امروز کاهش یافته است.

نمکی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل موج ایجاد شده از اطلاع‌رسانی، حضور مردم در مراکز درمانی زیاد بود، گفت: این بیماری افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را بیشتر گرفتار می‌کند در کودکان و جوانان کشندگی و گرفتاری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: یک نفر در اراک ایزوله است که همکار پزشک است که در قم مبتلا شده است و دو نفر در قم بستری و ایزوله هستند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: منشأ اصلی بیماری مشخص نیست و تیمی از پزشکان در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ تست جدید گرفتیم و در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود اکثر این افراد به آنفلوآنزا مبتلا باشند.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس در ستاد بررسی می‌شود، اظهار کرد: فقط روز شنبه در قم تعطیلی مدارس اعلام شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تصمیمات جدید اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied