شمانیوز
شما نیوز

آمار مرگ و میر کرونا در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از افزایش موارد کرونا ویروس در کشور خبر داد.

آمار مرگ و میر کرونا در ایران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  کیانوش جهانپور، گفت: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای ۱۳ مورد جدید تا امروز قطعی به نظر می‌رسد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که از این ۱۳ مورد، اغلب موارد یا از ساکنین شهر قم هستند و یا در شرح حال، سابقه سفر به شهر قم ظرف روزها و هفته‌های اخیر داشته‌اند. از میان ۱۳ مورد شناسایی شده جدید از کووید ۱۹، ۷ مورد مربوط به شهر قم، ۴ مورد از بیماران بستری در شهر تهران و دو مورد نیز در استان گیلان هستند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: دو نفر از موارد شناسایی شده جدید نیز متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین دو مورد مشکوک ابتلاء به کووید ۱۹، در شهر بابل تحت مراقبت قرار گرفته که ظاهراً سابقه مراجعت از قم داشته‌اند اما هنوز نتایج آزمایشات انجام شده از این افراد تا این لحظه گزارش نشده است.

جهانپور ادامه داد: در شهر اراک روز گذشته آزمایش یکی از موارد مشکوک نشان دهنده ابتلاء به کووید ۱۹ بود که در گزارش روز گذشته اعلام شد، ۸ مورد مشکوک دیگر در اراک بر اساس نتایج نهایی آزمایشگاهی، مبتلا به کووید ۱۹ نیستند. حال عمومی فرد مبتلا به کووید ۱۹ در اراک که از همکاران پزشک ما است نسبت به روز گذشته بهتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد همانند الگوی مشاهده شده در بیماری آنفلوانزای H۱N۱، موارد شدید و منجر به فوت در کووید ۱۹، بیشتر در گروه‌های مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا نقص سیستم ایمنی مشاهده می‌شود و شدت بیماری زایی این ویروس لزوماً از آنفلوانزای H۱N۱ بیشتر نخواهد بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: توصیه‌های عمومی مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سطوح تماس، رعایت بهداشت تنفس، پرهیز در استفاده از وسایل مشترک و ضدعفونی کردن آنها قبل از استفاده، پرهیز از استفاده از دخانیات با ادوات مشترک از جمله قلیان در این مورد کمک شایانی به پیشگیری، کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس جدید خواهد کرد.

 
کد خبر 4858259
  •  
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied