شمانیوز
شما نیوز

غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

متخصص و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه اضطراب ایمنی بدن را ضعیف می کند، گفت: مصرف دمنوش‌ها و سیاهدانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : علیرضا یارقلی در خصوص راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین افزایش مقاومت بدن گفت: یکی از ساده‌ترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن این است که افراد شب‌ها کلاه به سر بگذارند و همچنین خوردن سیاه دانه یک قاشق در صبح ویک قاشق نیز در شب الزامی است همچنین مصرف روغن سیاهدانه در غذا نیز می‌تواند مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه خوردن دمنوش ها نیز برای افزایش مقاومت بدن مؤثر است گفت: دمنوش بابونه، مرزنجوش، گل گاوزبان نیز برای ایمنی بدن مؤثر است از سوی دیگر سوزاندن پوست پرتقال و خوردن آن و دود کردن اسفند نیز از دیگر کارهایی است که باید انجام شود.

این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: دم کردن چای کوهی، پونه، نعنا، آویشن، عناب، جعفری و… نیز مفید است.

یارقلی اظهار داشت: مصرف کدو حلوایی، شلغم، چغندر، جعفری، عدس و زرشک نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است از سوی دیگر مصرف غذاهای سبک در روز نیز توصیه می‌شود.

وی گفت: درست کردن ماسک خانگی که در بین آن پنبه بگذارند نیز مؤثر است همچنین توصیه می‌شود مردم اضطراب نداشته باشند چراکه خوردن حرص و جوش سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied