شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با شمانیوز خبر داد؛

کشف تعدادی از انبارهای احتکار ماسک و ژل‌های ضدعفونی‌کننده در تهران/ هیچ کمبودی در تأمین نیاز بازار به ماسک وجود ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت چند مورد انبارهایی را کشف کرده‌ که فرصت‌طلبان در آنها ماسک‌های بهداشتی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده و نیز دستکش‌های بهداشتی را انبار و احتکار کرده بودند.

کشف تعدادی از انبارهای احتکار ماسک و ژل‌های ضدعفونی‌کننده در تهران/ هیچ کمبودی در تأمین نیاز بازار به ماسک وجود ندارد

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره آخرین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در مقابله با گران‎فروشی داروخانه‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به محض اینکه اعلام شد، ویروس کرونا وارد کشور شده، سازمان تعزیرات حکومتی احتمال می‌داد که شاید سوءاستفاده‌هایی توسط فرصت‌طلبان در کشور اتفاق بیفتد؛ لذا در این راستا از دو روز گذشته این سازمان به طور جدی کار خود را شروع کرده است.

 

وی افزود: گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، مرتب در حال بازرسی و رصد وضعیت هستند و در این راستا با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت و درمان چند مورد انبارهایی را کشف کرده‌ایم که فرصت‌طلبان در آنها ماسک‌های بهداشتی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده و نیز دستکش‌های بهداشتی را انبار و احتکار کرده بودند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآور شد: بعد از کشف این انبارها، وزارت بهداشت و درمان را مکلف کردیم تا اقلام احتکارشده را برای کاهش قیمت‌ها و تثبیت وضعیت به بازار عرضه کنند.

اسفنانی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به طور جدی با هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ اقلام بهداشتی در شرایطی که ویروس کرونا وارد کشور شده، برخورد جدی خواهد کرد و حتی با گران‌فروشان را شناسایی کرده‌ایم و با آنها برخورد شده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی با شرکت‌های تولیدکننده اقلام بهداشتی وارد مذاکره شده تا نظارت دقیق بر عرضه محصولاتشان بر بازار داشته باشند، تأکید کرد: وزارت بهداشت طی بخش‌نامه‌ای به تولیدکنندگان محصولات بهداشتی، این شرکت‌ها را موظف کرده تا از طریق یک مسیر مشخص، محصولاتشان را عرضه کنند تا دستان فرصت‌طلبان از بازار کوتاه شود و حتماً مردم مطمئن باشند که سازمان تعزیرات حکومتی در نحوه توزیع نظارتش را تقویت خواهد کرد و اجازه احتکار و گران‌فروشی را نخواهد داد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: هیچگونه کمبودی در بازار اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و ژل‌های ضدعفونی‌کننده وجود ندارد، بلکه فراوانی به حدی است که قابل بیان نیست و تولید هم کماکان ادامه دارد.

 

اسفنانی یادآور شد: متأسفانه در روزهای گذشته، جو روانی را متشنج و ثبات بازار را برهم ریخته‌اند؛ لذا از مردم درخواست می‌کنیم تا اگر مورد تخلفی را مشاهده کردند حتماً از طریق تارنمای  www.t135.ir، شماره تماس 135 و یا سامانه پیامکی 300000135 ثبت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied