شمانیوز
شما نیوز

یک کشته در پی انفجار مین در قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین (کرمانشاه) گفت: انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در منطقه تنگاب از توابع بخش مرکزی این شهرستان منجر به کشته شدن یک نوجوان ۱۴ ساله شد.

یک کشته در پی انفجار مین در قصرشیرین

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: مرادعلی تاتار روز یکشنبه افزود: در این حادثه یکی از عشایر منطقه تنگاب از توابع بخش مرکزی شهرستان در حین تعلیف احشام با مین به جا مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرد و در دم جان باخت.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون این نخستین مورد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است که منجر به فوت می شود.

با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون شرکت های مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied