شمانیوز
شما نیوز

آمادگی کامل کشور برای مقابله با کرونا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: همه تمهیدات لازم برای مراقبت و کاهش موارد ابتلا به کرونا را در نظر گرفته‌ایم و آمادگی بسیار خوبی در سطح کشور برای مقابله با این بیماری وجود دارد.

آمادگی کامل کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به تصمیمات گرفته شده درباره مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: در این جلسه بحث عمده افزایش فعالیت‌های اطلاع‌‌رسانی و آموزشی برای اقشار مختلف مردم بود.

وی ادامه داد: گزارشی در خصوص موارد ابتلا به کرونا و اقدامات آزمایشگاه ارائه شد و تصمیماتی برای اینکه چه کارهایی انجام شود، گرفته شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اضافه کرد: موضوع افزایش موارد کرونا در سطح بین‌المللی ظرف دو روز گذشته از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود؛ با توجه به اینکه چندین کشور درگیر این ویروس هستند؛ برای نمونه تعداد موارد ابتلا در کره طی دو روز گذشته 200 مورد بود که اکنون به 600 مورد رسیده است. 

گویا افزود: در ایتالیا نیز موارد ابتلا به کرونا از 4 مورد اکنون به 117 مورد رسیده است؛ در نتیجه به نظر بنده سازمان بهداشت جهانی نشستی خواهد داشت و سیاست‌های جدیدی در این خصوص اتخاذ می‌کند؛ البته ما همه تمهیدات لازم برای مراقبت و کاهش موارد ابتلا به کرونا را در نظر گرفته‌ایم و آمادگی بسیار خوبی در سطح کشور برای مقابله با این بیماری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با کشورهای همسایه از جمله معاون وزیر بهداشت ترکیه داشته‌ایم و هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم تا در مناطق مرزی مشکلی در خصوص تردد مسافران به وجود نیاید. قرار شده است مسافرانی که به قصد ترکیه از ایران خارج می‌شوند برای آنها گواهینامه سلامت تهیه شود تا در زمان ورود به ترکیه با مشکلی روبه‌رو نشوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت متذکر شد:‌ مطالعه‌ای را در شهر قم انجام داده‌ایم تا راه‌های انتقال این ویروس را مسدود کنیم که به نتایجی نیز رسیده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied