شمانیوز
شما نیوز

راه‌های انتقال کرونا؛ از دستگیره در تا قلیان قهوه خانه‌ها

مردانی گفت: افراد پس از تماس با سطوح مختلف دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنند زیرا انتقال ویروس کرونا از طریق لمس اشیای آلوده منتقل می‌شود.

راه‌های انتقال کرونا؛ از دستگیره در تا قلیان قهوه خانه‌ها

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسعود مردانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری کرونا و آنفلوانزا گفت: بحث اپیدمی کرونا در دنیا و ایران صورت گرفته و مهمترین موضوع دست‌های آلوده است که عامل اصلی انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود دست‌ها را مکرر بشوییم، زیرا افرادی که قبل از ما در مکان مورد نظر حضور داشتند و دستگیره را لمس کرده اند ممکن است آلوده بوده باشند.

مردانی اظهار کرد: توصیه می‌شود مترو، اتوبوس و حتی کلید آسانسور‌ها به صورت مکرر ضدعفونی شود و کسانی که کلید آسانسور و یاخودپرداز را لمس می‌کنند دست‌های خود را با صابون به مدت نیم دقیقه شستشو دهند.

او افزود: قبل از مصرف هر ماده خوراکی چنانچه دست شما با دستگیره در، مترو، اتوبوس، کلید آسانسور و سطوح دیگر تماس داشت حتما دست‌ها را شستشو داده و ضد عفونی کنید.

 

مردانی در خصوص قهوه خانه‌ها بیان کرد: با اینکه مصرف قلیان و سیگار برای هیچ زمانی توصیه نمی‌شود، اما حدالامکان قهوه خانه‌ها تا اطلاع ثانوی کار خود را تعطیل کنند؛ زیرا مصرف قلیان و سیگار نقش موثری در انتقال ویروس کرونا دارد و حتی توصیه می‌شود قهوه و چای در اماکن شلوغ مصرف نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied