شمانیوز
شما نیوز

وضعیت هواشناسی ایران 7 اسفند

سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی اواخر وقت فردا از کشور خارج می‌شود.

وضعیت هواشناسی ایران 7 اسفند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی مستقر در کشور طی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و با شدت کمتر در مرکز، شرق و جنوب شرق فعال خواهد بود.

بارش در غرب و جنوب غرب گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، در ارتفاعات البرز و زاگرس و بخش‌هایی از شمال غرب به‌شکل برف، در سواحل دریای خزر به‌شکل باران و در شمال شرق به‌شکل برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است و پیش‌بینی می‌شود به‌تدریج از اوایل شب از شدت آن در نیمه غربی کاسته شود.

سامانه بارشی فردا پنجشنبه 8 اسفند در خراسان رضوی و خراسان شمالی باعث بارش برف و باران و در شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده می‌شود و اواخر وقت به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. روزهای جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

از بعدازظهر شنبه آینده تا اواسط روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و به‌تدریج از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه  در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از غرب بارش باران، در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در دامنه‌های جنوبی البرز و اقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت خلیج فارس به‌ویژه نیمه شرقی آن و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied