شمانیوز
شما نیوز

"لیلة‌الرغائب" چه شبی است؟ + اعمال

اولین شب جمعه ماه رجب شب لیلة‌الرغائب به معنای شب آرزوها است. در روایات آمده که در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند و از آن به عنوان شب برآورده شدن حاجات یاد شده است.

"لیلة‌الرغائب" چه شبی است؟ + اعمال

به گزارش خبرنگار شمانیوز: حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه، با اشاره به فضیلت‌های لیله‌الرغائب، از مردم خواست از این شب برای برآورده شدن حاجات خود غافل نشوند.

حجت الاسلام محمد حجتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: خداوند برخی از شبها مثل شب قدر را برای رسیدن مومنان به حوائج دنیوی و اخروی آنها پرفضیلت قرار داده که لیلة‌الرغائب از آن شب‌ها است که نباید آن را برای برآورده شدن حاجات خود از دست بدهیم.

 وی سپس به اعمال لیلة‌الرغائب اشاره کرد و افزود: در مفاتیح الجنان برای این شب فضائل زیادی نقل شده که برای بهره‌گیری بیشتر از این فضائل باید اعمال خاص این شب را به جا آورد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه روزه گرفتن در روز پنج شنبه اول ماه رجب توصیه شده، اضافه کرد: در شب جمعه هم باید 12 رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء خوانده شود، به این ترتیب که شش نماز دو رکعتی بخوانیم و باید در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.
 
حجتی با بیان اینکه پس از اتمام نماز باید هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود، گفت: پس از آن باید به سجده رفته و هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" را بگوییم. 

وی افزود: پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" را گفته و دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود و پس از آن باید حاجات خود را از خداوند طلب کنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied