شمانیوز
شما نیوز

۲۵ گلستانی مبتلا به کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون از ۱۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری و به تهران ارسال شده که از بین جواب های ارسالی آزمایش ۲۵ نفر مثبت بوده است.

۲۵ گلستانی مبتلا به کرونا شدند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر: سراج الدین عارف نیا در گفتگویی اظهارکرد: تاکنون از ۱۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری و به تهران ارسال شده که از بین جواب های ارسالی آزمایش ۲۵ نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت سه نفر براساس کرونا و ۶ نفر براساس بیماری تنفسی فوت کردند، افزود: از تاریخ ۲۶ بهمن تاکنون ۵۴۰ نفر براثر بیماری تنفسی در استان بستری شده که از این تعداد برخی مرخص و تعداد آن به ۱۹۱ نفر رسیده است.

عارف نیا با بیان اینکه گستره بستری بیماران تنفسی در کل استان است، گفت: تقریباً در همه شهرهای استان جز مراوه تپه، بندرترکمن و کلاله بیمار کرونا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان عنوان کرد که حدود ۲۰ درصد افرادی که در بیمارستان های استان بستری بوده، دارای بیماری زمینه ای هستند.

وی توضیح داد که شیوع بیماری پلاتو (یکنواخت) است و زمانی که آمار بستری ما از آمار روزانه کنونی (۶۰ نفر در روز) بیشتر شود، به دوره پیک خواهیم رسید.

عارف نیا بیان کرد: استان های گلستان، مازندران و گیلان به دلیل اینکه سرد و مرطوب هستند محیط مطلوبی برای رشد ویروس کرونا بوده لذا مردم باید با در خانه ماندن این زنجیره را قطع کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که بین سه الی ۶ ماه با این بیماری درگیر باشیم و بعد از این مدت نحوه پیشگیری از این بیماری برای مردم فرهنگ سازی می شود.

عارف نیا تصریح کرد: با گرم شدن هوا برخی از زنجیره های انتقال مانند تاکسی ها و سیستم حمل و نقل عمومی و سطوحی که در معرض آفتاب قرار دارند، قطع می شود.

وی در پایان با تأکید بر شستشوی مرتب دست ها و یا استفاده از محلول ضدعفونی کننده، گفت: مردم سعی کنند هنگامی که از تمیز بودن دست های خود مطمئن نیستند آن را به چشم، دهان و بینی خود نزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied