شمانیوز
شما نیوز

ویروس کرونا | چگونه کودکان را از کرونا دور کنیم؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره جلوگیری از مبتلا نشدن کودکان به ویروس کرونا راهکارهای مفیدی را ارائه داد.

ویروس کرونا | چگونه کودکان را از کرونا دور کنیم؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: با وجود اینکه تا کنون موردی از ابتلای کودکان زیر ۱۴ سال و دانش‌آموز به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده، رعایت نکات بهداشتی و اصول ایمنی فردی باعث پیشگیری از هر گونه بیماری می‌شود.

در راستای جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماری باید مراقبت‌های لازم از آن‌ها انجام شود. در همین زمینه مسعود مردانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص بیماری‌های عفونی، با ارائه هشدار‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به ویروس کرونا از خانواده‌ها و اولیای مدارس خواست در طول این مدت از حضور کودکان در اماکن عمومی و شلوغ خودداری کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: نحوه شستشوی مرتب و درست دست‌ها را به کودکان آموزش دهید و از آن‌ها بخواهید مرتب از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند. همچنین در صورتی که کودکی دچار علائم تنفسی مانند سرفه‌های خشک و مکرر بود، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مردانی مطرح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق دهان، چشم و بینی وارد بدن انسان می‌شود، به والدین و کودکان توصیه می‌کنیم پیش از اینکه دست‌های خود را به چشم، دهان و بینی بزنند حتما دست‌ها را با مایع دستشویی و آب بشویند.

او افزود: در صورت دسترس نداشتن به آب از مایع، ژل ضدعفونی کننده استفاده کرده و روزانه چند مرتبه دست‌های خود را بشویند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به کودکانی که از سرویس مدرسه یا وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند، گفت: به محض رسیدن به منزل یا مدرسه دست‌های خود را با آب و مایع دستشویی بشویند و از افراد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی در مدرسه فاصله بگیرند.

مردانی افزود: والدین نیز تا حد امکان برای کودکان مایعات بسیار به ویژه مواد غذایی حاوی ویتامین C در نظر بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied