شمانیوز
شما نیوز

تا اطلاع ثانوی خانه تکانی نکنید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش ۲۶۰ هزار مترمکعبی مصرف روزانه آب شرب در استان، گفت: در تأ مین آب شرب مشکلی نداریم اما از مردم می‌خواهیم شست‌وشوی مربوط به خانه‌تکانی عید را به وقت دیگری موکول کنند تا پیک مصرف به دلیل شیوع کرونا بدون قطعی آب سپری شود.

تا اطلاع ثانوی خانه تکانی نکنید

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش ۲۶۰ هزار مترمکعبی مصرف روزانه آب شرب در استان، گفت: در تأ مین آب شرب مشکلی نداریم اما از مردم می‌خواهیم شست‌وشوی مربوط به خانه‌تکانی عید را به وقت دیگری موکول کنند تا پیک مصرف به دلیل شیوع کرونا بدون قطعی آب سپری شود.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه هیچ مشکلی در آب شرب تهران وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تمام مخازن آب استان تهران پر هستند و همه تصفیه خانه‌ها با تمام ظرفیت آب را تصفیه و وارد مدار می کنند پس در تأمین آب هیچ مشکلی نداریم ولی در بعضی نقاط ممکن است شکستگی‌های موضعی و موقت داشته باشیم که چند ساعت افت فشار و یا قطعی آب به وجود می‌آورد.

وی با گلایه از مصرف بی‌رویه آب برای خانه تکانی عید در برخی نقاط استان، افزود: در غرب تهران مثل شهر قدس مصرف بی‌رویه و خیلی بالا است و از مردم می‌خواهیم که شستشوی قالی و لوازم خانه را به وقت دیگری موکول کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب برای امور بهداشتی و همزمانی آن با خانه تکانی عید، مصرف آب شرب تهران افزایش یافته و تقریباً معادل فصل تابستان مصرف آب داریم.

بختیاری با اشاره به افزایش غیرطبیعی میزان مصرف آب در استان تهران، بیان داشت: میانگین مصرف روزانه در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بوده که الان به ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بطور میانگین روزانه ۲۶۰ هزار مترمکعب معادل ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف آب شرب داریم که چیزی حدود ۱۸۰ میلیون بطری یک و نیم لیتری در روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه از نظر تامین آب مشکلی نداریم، گفت: این میزان افزایش مصرف یک مقداری ظرفیت ها و تاسیسات ما را دچار مشکل می کند و خواهش می کنم مردم شستشوی مربوط به خانه تکانی عید را با تاخیر انجام دهند تا پیک مصرف آب به دلیل شیوع کرونا را بدون قطعی آب در سطح استان سپری کنیم.

بختیاری در خصوص افزایش کدورت آب طی روزهای گذشته توضیح داد: وقوع بارندگی باعث افزایش کدورت آب می‌شود اما از نظر سلامت هیچ مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی چند روز گذشته در استان تهران کدورت آب را بالا برد و به همین دلیل نمی‌توانستیم آب را وارد شبکه کنیم البته با توجه به پر بودن مخازن مشکلی ایجاد نشد و فقط در برخی نقط کمی افت فشار رخ داد اما قطعی آب نداشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied