شمانیوز
شما نیوز

برفی شدن نیمه شمالی کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش برف طی ۲۴ ساعت آینده در محور‌ها و جاده‌ها در نیمه شمالی کشور خبر داد.

برفی شدن نیمه شمالی کشور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا: معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورود سامانه جدید بارشی به کشور و بارش برف طی ۲۴ ساعت آینده در محورها و جاده‌ها در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم به خاطر شرایط جوی و در راستای رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعلاً سفرهای خود را به تاخیر بیاندازند.

حیدر مطاعی، درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از بامداد امروز (دوشنبه) تا ۲۴ ساعت آینده سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود و تقریبا نیمه شمالی کشور و محورهای مواصلاتی آن را سفیدپوش خواهد کرد.

وی افزود: سامانه بارشی جدید از شمال غربی و غرب کشور وارد شده و ابتدا استان های کردستان، لرستان و آذربایجان غربی را درگیر برف می کند و نهایتاً طی ۲۴ ساعت گذشته با عبور از نیمه شمالی کشور همه محورهای مواصلاتی را با بارش برف و باران همراه خواهد کرد.

 

تا پایان امسال همچنان احتمال سقوط بهمن وجود دارد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به بارش های صورت گرفته و وضعیت و شرایط جوی، تا پایان امسال احتمال سقوط بهمن در برخی محورهای مواصلاتی استان‌های شمالی مانند جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه وجود دارد اما این احتمال آنقدر بالا نیست و سقوط بهمن مانند هفته‌های گذشته شدید نیست از سوی دیگر طی ۲۴ ساعت آینده بارش برف شدید و کولاک در جاده های کشور پیش بینی نشده که بخواهیم محدودیت ترافیکی یا تردد برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

مطاعی گفت: از همه مردم می‌خواهیم که به خاطر شرایط جوی و اینکه پیش بینی می شود در نیمه شمالی کشور بارش برف تا بیش از ۳۰ سانتیمتر نیز اتفاق بیفتد و در راستای توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حتی الامکان سفرهای غیر ضروری خود را انجام ندهند یا به تاخیر بیندازند.

وی با بیان اینکه همه راهداران و پرسنل راهداری در نیمه شمالی کشور به صورت آماده باش کامل در محورهای مورد نظر مستقر شده‌اند، اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت آینده به تدریج سامانه بارشی وارد شده به کشور از شمال شرقی خارج خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied