شمانیوز
شما نیوز

بیمار کرونایی از بیمارستان فرار کرد

یک جوان یمنی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود شده بود، پیش از قرنطینه شدن فرار کرد.

بیمار کرونایی از بیمارستان فرار کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: جوانی که پس از بازگشت از خارج، ابتلای قطعی‌اش به ویروس کرونا در بیمارستان تایید شد، بعد از تجهیز اتاق قرنطینه برای وی پا به فرار گذاشت.

براساس این گزارش پس از انجام تست کرونای یک شهروند یمنی در بیمارستان ابن سینا در استان حضرموت یمن، اخباری درباره ثبت اولین مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس منتشر شد. این مورد جوانی بود که بتازگی از خارج بازگشته بود.

منابع یمنی گفته‌اند که بعد از اینکه نتایج تست کرونای این فرد تایید شد، به بیمارستان ابن سینا (بزرگ‌ترین بیمارستان حضرموت) اطلاع‌ داده شد تا اتاقی را برای قرنطینه وی آماده کنند اما مقامات پزشکی با صحنه فرار این جوان پیش از انتقالش به بیمارستان مواجه شدند.

تجاوز نظامی ائتلاف عربی به یمن به همراه شیوع امراض و بیماری های جدید در میان اوضاع بد اقتصادی، درد و رنج مردم را دوچندان کرده است. در پنجمین سال جنگ، آنفلوانزای خوکی به‌ویژه در استان‌های تعز و صنعا شیوع پیدا کرد و طبق گفته "یوسف الحاضری" سخنگوی رسمی وزارت بهداشت دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصار الله یمن در سال ۲۰۱۹، بیش از ۶۵۰ نفر به این بیماری مبتلا و ۱۲۵ نفر بر اثر آن جان باختند.

همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۵۴ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند و بیش از یک هزار شهروند تا دسامبر (آذر - دی) امسال بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از ۴ هزار نفر به بیماری دیفتری و بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار نفر به مالاریا مبتلا شدند.

الجزیره با اشاره به آمار سازمان صلیب سرخ جهانی گزارش می‌دهد که یمنی‌ها در سال ۲۰۱۹ همچنان از مشکل گرسنگی و سوء تغذیه رنج می‌برند و ۳.۲ میلیون زن و کودک به سوء تغذیه شدید دچار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied