شمانیوز
شما نیوز

به استان مهمان‌پذیر و دارالعباده یزد سفر نکنید

شاید هرگز تصور نمی‌کردیم که روزی مجبور شویم از مسافران و هموطنان خود محترمانه بخواهیم تا به استان مهمان‌پذیر و دارالعباده یزد سفر نکنند.

به استان مهمان‌پذیر و دارالعباده یزد سفر نکنید

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : سالهاست که می نویسیم "استان یزد آماده استقبال از مسافران نوروزی است" و سالهاست که به معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این خطه اقدام کردیم و از مسافران خواستیم تا یزد را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

اما اکنون می نویسیم که مردم نیایند و امسال نه تنها یزد بلکه هیچ نقطه ای از ایران را برای مسافرت انتخاب نکنند، در خانه بمانند تا این مهمان ناخوانده و ناشناخته (کرونا) برود.

هر سال در اسفند ماه، شور و شوقی برپا بود و مسوولان هم در صدد تدارک امکانات مورد نیاز برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی؛ هر سال هلال احمر در ورودی های شهر، چادر میزد تا به استقبال مسافران برود و به تازه واردها جاذبه های یزد را معرفی کند .

اما امسال همین بچه های هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در همان نقاط مستقر شده اند تا مسافران را کنترل کنند؛ "گهی پشت به زین و گهی زین به پشت" که می گویند دقیقا همین جا مصداق پیدا می کند.

در ورودی های اصلی استان یزد ، اکیپ هایی مستقر شده‌اند تا از ورود مسافران مشکوک به کرونا جلوگیری کنند، هر کس بخواهد وارد یزد شود باید تست بدهد و اگر مشکوک بود قرنطینه می شود! اینها روزی به هتل می رفتند و الان باید در قرنطینه بمانند تا هم خود در امان باشند هم دیگران.

و چه سخت است جلوی مهمان را بگیری و به او اجازه ورود ندهی، چه رنج آور است که به مهمان خود بگویی ۱۴ روز را مهمان ما باش آن هم در قرنطینه و اصلا چه سخت است جلوی میهمان را بگیری و بگویی ورودت باید با اجازه ما باشد!.

تلخ است اما داروست، داروی شفابخش، مهمانان هم راضی هستند، هم خود در امان هستند و همه دیگران.

لطفا فعلا به یزد نیایید، امسال چیزی برای پذیرایی از شما نداریم، هتل ها و مسافرخانه های ما تعطیل هستند، اجازه نصب چادر ندارید، پارکها و مراکز تفریحی ما تعطیل و یا تحت مراقبت هستند و خیابان های ما خلوت، حتی کسی نیست تا به شما بگوید خوش آمدید!.

این داستان مردم یزد با مهمان نوظهور کروناست که حتی زندگی عادی مردم را هم تحت تاثیر قرار داده و نگرانی در میان شهروندان به وضوح، قابل مشاهده است.

خیابانها خلوت شده و کارمندان، دورکاری می‌کنند، اجتماعات و همایش ها تعطیل شده و همه نگران هستند.

نگران شما هم هستیم پس لطفا امسال را به یزد نیایید!.  

تاکنون ۳۰۰ نفر بعلت بیماری های تنفسی در مراکز درمانی استان یزد بستری شده اند که آزمایش ۶ نفر مثبت و مبتلا به کرونا گزارش شده؛ ۲ نفر از این تعداد فوت کردند و چهار نفر تحت قرنطینه هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied