شمانیوز
شما نیوز

روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته در این استان، گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و در خانه بمانند.

روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در گیلان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر: ارسلان زارع شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری گیلان، اظهار کرد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشان از افزایش روند مبتلایان به این ویروس کرونا در استان حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه مردم توصیه‌های انجام شده از سوی مسئولان را جدی نگرفته‌اند، افزود: بررسی‌های نشان می‌دهند بسیاری از افراد در روزهای اخیر مبتلا به این ویروس شده‌اند.

استاندار گیلان در ادامه از همه مردم این استان خواست برای چند روز در منازل خود بمانند، گفت: متأسفانه عدم رعایت این توصیه‌ای در روزهای گذشته از سوی مردم سبب شد اگر امروز ظرفیت بیمارستانی را افزایش نمی‌دادیم با مشکل پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا مواجه می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات جدیدی برای کنترل اوضاع در ستاد مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است، بیان کرد: از فردا در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهیم کرد.

زارع همچنین ادامه داد: برای روز شنبه نیز ادارات و دستگاه‌های دولتی و سایر نهادها همانند زمان کشیک نوروزی عمل کرده و بسیاری از کارکنان بر سر کار حاضر نخواهند شد و در منازل می‌مانند.

استاندار گیلان به موضوع تهیه داورهای خاص در داروخانه هلال احمر و تجمع مردم در مقابل این داروخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از فردا توزیع دارو بر اساس سامانه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد شده و در چند داروخانه انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied