شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفت‌وگو با اللهیار ترکمن بررسی کرد؛

چرا حقوق برخی معلمان شامل افزایش 50 درصدی نشده است؟

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره برخی گلایه‌ها و اعتراضات فرهنگیان نسبت به عدم تطابق افزایش حقوقشان با آنچه که سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه اخیرش ابلاغ کرده است، توضیحاتی را ارائه داد.

چرا حقوق برخی معلمان شامل افزایش 50 درصدی نشده است؟

سازمان برنامه و بودجه در راستای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی بخشنامه‌ای را صادر و ابلاغ کرده است که بر اساس آن امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف ۵۰ درصد برای کارکنان دولت افزایش یابد. علی‌رغم تأثیر خوب این بخشنامه بر افزایش حقوق کارکنان دولت، صدور احکام جدید فرهنگیان و همپوشانی‌های آن با طرح رتبه‌بندی گلایه‌ها و اعتراضاتی را از سوی معلمان به همراه داشته است.

 

علی اللهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره اعتراض برخی معلمان نسبت به عدم تناسب افزایش حقوقشان با بخشنامه سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: فصل دهم قانون خدمات کشوری شامل حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده شغل، عائله‌مندی، اولاد، فوق‌العاده ایثارگری، سختی کار و فوق‌العاده مناطق محروم است.

 

وی با بیان اینکه در طرح رتبه‌بندی معلمان، احکام مشمولان از ۳۵ تا ۵۰ درصد در سه آیتم ارتقا یافته بودند و اکنون بهتر است که سایر اقلام و امتیازات هم ارتقا پیدا کند و قطعاً به نفع فرهنگیان است، گفت: طبق بخشنامه جدید و براساس فصل دهم قانون خدمات کشوری در کل ۳۰ درصد افزایش حقوق نسبت به عدد رتبه‌بندی رخ می‌دهد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای کسانی که قبلاً رتبه ۵ را در طرح رتبه‌بندی گرفته بودند «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» تا ۵۰ درصد افزایش یافته است و آیتم‌های دیگر عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد، ولی کسانی که رتبه‌های پایین‌تر از ۱ و ۲ و ۳ بودند براساس بخشنامه جدید و طبق فصل دهم قانون خدمات کشوری، افزایش حقوق قابل توجهی پیدا کردند؛ بنابراین افرادی که در رتبه ۴ و ۵ هستند از افزایش کمی برخوردار شدند که طبیعی است چون قبلاً دریافتی را در سه آیتم به صورت کامل داشته‌اند.

 

اللهیار ترکمن در همین رابطه گفت: در حال حاضر امکان اجرای همزمان هر دو آیین نامه رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات وجود ندارد؛ زیرا ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری محدود است.

 

وی افزود: دولت دو آیین‌نامه دارد؛ رتبه‌بندی و افزایش امتیازات فصل دهم. چون قانون اجازه همزمان این دو را نمی‌دهد باید یکی را انتخاب می‌کردیم. می‌توانستیم فقط رتبه بندی را برای معلمان و بخشنامه مذکور را فقط برای کارکنان اداری به اجرا در بیاوریم که به ضرر معلمان بود. ما تصمیم گرفتیم امتیازات فصل دهم را برای همه اجرا کنیم؛ لذا معلمانی که پیش از این براساس طرح رتبه‌بندی 50 درصد به حقوقشان افزوده شده است، حداقل افزایش حقوق را براساس فصل دهم قانون خدمات کشوری و بخشنانه ابلاغی سازمان برنامه و بودجه خواهند داشت، اما معلمانی که زیر 50 درصد در طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق داشته‌اند، میزان افزایش حقوقشان بر اساس فصل دهم بیشتر خواهد بود.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان در قالب رتبه‌بندی و یک و نیم میلیون تومان در قالب بخشنامه سازمان برنامه و بودجه به حقوق معلمان افزوده می‌شود؛ به جز رتبه‌های ۵ که قبلاً در سه آیتم «حق شغل»، «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» مشمول افزایش ۵۰ درصدی در رتبه‌بندی شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • رضا احدی

    کاملاً دروغ است در رتبه بندی یک ریال به حق شغل رتبه 5 اضافه نشده

  • ناشناس

    معلمان چه موقع کارمیکنند