شمانیوز
شما نیوز

فتوای رهبر انقلاب درباره استفاده از الکل

تصور نادرست خاصیت پیشگیرانه مصرف الکل در قبال ابتلا به کرونا، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده. فاجعه اهواز و فوت ۱۶ نفر از هموطنان و ویدئوهایی که حتی در شبکه‌ای همچون ایران‌اینترنشنال بازنشر می‌شود و کاربران را تشویق به تولید خانگی الکل می‌کند در کنار سودجویی آن‌هایی که متانول را جای اتانول به می‌دهند، لزوم یادآوری برخی مسائل را یادآوری می‌کند. اینجا فتوای سه سال قبل‌تر رهبر انقلاب را بازنشر کردیم.

فتوای رهبر انقلاب درباره استفاده از الکل

به گزارش شمانیوز و به نقل از برترین ها: تصور نادرست خاصیت پیشگیرانه مصرف الکل در قبال ابتلا به کرونا، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری شده. فاجعه اهواز و فوت ۱۶ نفر از هموطنان و ویدئوهایی که حتی در شبکه‌ای همچون ایران‌اینترنشنال بازنشر می‌شود و کاربران را تشویق به تولید خانگی الکل می‌کند در کنار سودجویی آن‌هایی که متانول را جای اتانول به می‌دهند، لزوم یادآوری برخی مسائل را یادآوری می‌کند. اینجا فتوای سه سال قبل‌تر رهبر انقلاب را بازنشر کردیم.

خبرگزاری ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سوالی درباره حکم شرعی استفاده از الکل سفید را منتشر کرده بود.

متن سوال مطروحه و پاسخ رهبر انقلاب به شرح زیر است:

سؤال: آیا استفاده از الکل سفید برای ضد عفونی کردن دست و لوازم پزشکی مثل دماسنج و غیر آن به‌خاطر استفاده از آن‌ها در امور پزشکی و درمان توسط پزشک یا تیم پزشکی جایز است؟ الکل سفید همان الکل پزشکی است که قابل نوشیدن هم هست، آیا نماز خواندن با لباسی که یک یا چند قطره از این الکل بر آن ریخته شده، جایز است؟

ج: اگر از الکلی باشد که در اصل مایع نیست، هرچند مست‌کننده هم باشد، محکوم به طهارت است و نماز با لباسی که با این الکل برخورد کرده صحیح است و احتیاجی به تطهیر ندارد. ولی اگر از الکل مایع بالاصاله و بر حسب تشخیص اهل فن مست‌کننده باشد، بنا بر احتیاط نجس است و نماز با بدن یا لباسی که با آن برخورد کرده، موقوف بر تطهیر است؛ لیکن استفاده از آن جهت ضد عفونی کردن ادوات پزشکی و مانند آن اشکال ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied