شمانیوز
شما نیوز

مجازات قصاص در انتظار عوامل تهیه و توزیع الکل سمی در خوزستان

معاون دادستان اهواز با اشاره به بازداشت ۲۷ نفر در ارتباط با تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی گفت: تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول تحت عنوان ارتکاب قتل عمد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مجازات قصاص در انتظار عوامل تهیه و توزیع الکل سمی در خوزستان

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: علی بیرانوند پنجشنبه اظهار داشت: دادستانی اهواز ضمن دستور به تمام ضابطان، برای شناسایی و جلب عوامل تهیه و ‌توزیع الکل سمی، با جدیت و سرعت در حال تحقیق از متهمان بازداشت شده است.

وی افزود: تا کنون ۲۷ نفر در زمینه تهیه و توزیع این الکل های سمی بازداشت موقت شده ضمن اینکه از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان هم جلوگیری شده است.

بیرانوند تاکید کرد: چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و تحت تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

وی نسبت به سمی بودن الکل‌های دست سازی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، هشدار داد و افزود: این الکل سمی و به شدت کشنده است و متاسفانه تا کنون باعث مرگ ۴۷ نفر و مراجعه بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های استان  شده است.

بیرانوند در ادامه از مردم خوزستان درخواست کرد: با نظارت کامل بر رفتار فرزندان خود از مصرف اینگونه الکل‌ها که از نظر شرع و قانون هم حرام و جرم است جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، معاون دادستان اهواز پیش از این اعلام کرده بود: خطر مشروبات الکلی تقلبی سمی هنوز در اهواز رفع نشده و خانواده‌ها باید مراقبت کنند تا فرزندانشان به هیچ وجه از این مشروبات استفاده نکنند.

به گفته وی معلوم نیست چقدر از این الکل‌ها در بازار توزیع شده است اما آمار مراجعات به بیمارستان نشان می‌دهد برخی افراد بی‌اعتنا به هشدارها همچنان از این الکل‌ها مصرف میکنند.

بیرانوند پیش از این تعداد بازداشتی‌های مرتبط با الکل تقلبی را ۱۷ نفر اعلام کرده بود.

بر اساس گزارش امروز احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۸ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده که همگی در مرکز استان بوده‌اند.

به گفته وی ۵۸۳ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در ۶ روز گذشته در خوزستان به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این تعداد ۴۷  نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از آنها زیر ۱۸ سال داشتند.

بر اساس گفته احسان‌پور، شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچوجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شده است که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بوده است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز امروز اعلام کرده است: در حال حاضر تعداد بیماران کرونا در خوزستان به ۱۵۸ نفر رسیده که از این تعداد تا کنون ۳۰ نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت کرده‌، ۵۹ نفر بهبود یافته و ۶۹ نفر بستری هستند. بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا در اهواز با ۷۵ نفر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied