شمانیوز
شما نیوز

پیش‌بینی نوروزبارانی و سیل در برخی شهرها

یک کارشناس هواشناسی به پیش بینی ۵ روزه هوای کشور پرداخت و با اشاره به کاهش دما در بسیاری از نقاط کشور از فعال شدن یک سامانه بارشی در تهران و احتمال سیل و طغیان رودخانه ها خبر داد.

پیش‌بینی نوروزبارانی و سیل در برخی شهرها

به گزارش شمانیوز و به نقل از تابناک: امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با مهر به پیش بینی ۵ روزه وضعیت جوی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال شده است، گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های غربی کشور، از جمله کردستان، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، شمال البرز، قزوین و جنوب بوشهر و جزایر خلیج فارس بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش در بیشتر این مناطق به صورت باران و گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی شده است، ادامه داد: در مرکز، شمال خلیج فارس، و همه سواحل فردا با تداوم سامانه بارشی مواجه خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی بیان داشت: جمعه در شمال شرق کشور و سواحل خزر شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و به تدریج این سامانه بارشی تا روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

وی با اعلام این خبر که جمعه شب سامانه بارشی دیگری وارد آسمان غرب کشور می‌شود و شاهد بارش‌های پراکنده در زاگرس مرکزی خواهیم بود، گفت: این سامانه روز شنبه به نیمه غربی و جنوب کشور وارد و در مناطق سردسیر و مرتفع منجر به بارش برف منجر می‌شود.

نقشینه از افزایش شدت بارش در آذریایجان غربی، کردستان، زنجان، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمان، هرمزگان و جزایر مرکزی شرق خلیج فارس خبر داد و ابراز داشت: در استان‌های جنوبی و شرقی کشور بارش‌ها به صورت رگبار و تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه به جز شمال شرق کشور، سایر مراکز استان‌ها بارندگی خواهند داشت و به این ترتیب در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، استان مرکزی، غرب اصفهان و شرق سمنان شاهد بارش باران خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: از بعدازظهر چهارشنبه به غیر از شرق کشور و از روز پنجشنبه در استان‌های واقع در البرز جنوبی شاهد وزش باد و در روز شنبه در سواحل شمالی و در روز سه شنبه در نیمه شرقی با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مواجه خواهیم شد.

به گفته وی تهران از امروز عصر شاهد فعالیت سامانه بارشی به ویژه در شمال استان به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف و باران رخ خواهد داد.
نقشینه با اشاره به اینکه از فردا شاهد کاهش شدت فعالیت این سامانه بارشی در تهران خواهیم بود گفت: آسمان تهران فردا ابری بوده و شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.
وی ادامه داد: با ورود موج دیگری از شنبه بعد از ظهر در تهران پیش بینی می‌کنیم بارش‌ها از روز یکشنبه در تهران آغاز شده آغاز شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied