شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 1 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 1 فروردین

سخنان رهبری برای اغاز سال ۹۹

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ماجرای فعالیت دریاچه و پیست دوچرخه سواری بوستان چیتگر در روز‌های کرونایی

احسان صفایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ شهرداری تهران: بعد از آن که متوجه شدیم فعالیت مجموعه دریاچه چیتگر با شیوع کرونا همچنان ادامه دارد، مکاتبه‌های لازم را با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران انجام دادیم. تا جایی که اطلاع دارم از روز گذشته فعالیت دریاچه چیتگر تعطیل شد. به دلیل آن‌که هنوز دستورالعمل‌های لازم برای تعطیلی بوستان‌ها ابلاغ نشده است، ما نمی‌توانیم پیست دوچرخه سواری بوستان چیتگر را تعطیل کنیم. اما به پیمانکاران غرفه‌های داخل بوستان چیتگر ابلاغ شد تا غرفه‌های بوستان برای قطع زنجیره کرونا تعطیل شوند.

divider1

نام سال ۹۹ + متن بیانات رهبرانقلاب

رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ورود ۵۹ هزار خودرو به مشهد در روز گذشته

رئیس شورای شهر مشهد: علی‌رغم تلاش فداکارانه سبزپوشان ناجا و پلیس راهور، اطلاع یافتیم امروز ۲۹ اسفندماه «۵۹ هزار خودرو» وارد مشهد شده است. عددی که اگرچه کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، اما بازهم رقم بسیار بالایی است. چندروز پیش نظر اعضای محترم شورای شهر مشهد را برای وزرا و دستگاه‌های مسئول و ذیربط در این موضوع ارسال کردیم، اما جز تماس از دفتر سرلشکر باقری مبنی بر اینکه ما فقط می‌توانیم براساس مصوبه شورای امنیت کشور عمل کنیم، هیچ پاسخ دیگری دریافت نشد. برای باری دیگر و مجددا به صراحت تاکید می‌کنم بایستی با ابزارهای کنترلی مانع از انجام این سفرها از مبدا شد و الا بایستی در انتظار فاجعه انسانی مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد نشست.

divider1

محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۹۹ اعلام شد

محدودیت‌های ترافیکی نوروز تا ۱۶ فروردین ۹۹ از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام شد. در تمامی محورهای برون شهری که در این روزها ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

کرونا ویروس لوگوی گوگل را تغییر داد

به دلیل شیوع کرونا ویروس در سراسر جهان، گوگل در لوگوی خود نحوه صحیح شستن دست‌ها را آموزش داد. در این فیلم شستن صحیح دست در ۶ مرحله آموزش داده شده و در کنار آن یک تصویر انیمیشنی از "ایگناتس فیلیپ زملوایس"( Ignaz Philipp Semmelweis) قرار گرفته است. فیلیپ زملوایس، پزشک مجار با نسب آلمانی بود که امروزه او را به عنوان یکی از اولین پیشگامان ضدعفونی می‌دانند.

divider1

ویروس کرونا چند ساعت روی سطوح دوام می‌آورد؟

محققان بریتانیایی دریافته‌اند که اگر فردی عطسه یا سرفه کرد، ویروس کرونا پس از خروج از بدن فرد می‌تواند در حالت قطرات ریز تا سه ساعت در محیط دوام بیاورد. در مورد دستگیره‌ها نیز باید گفت دستگیره‌های مسی سریع‌تر از هر سطح دیگری ویروس کرونا را از کار می‌اندازند. محققان دریافته‌اند که کرونا روی فلز مسی نهایتا چهار ساعت دوام می‌آورد. کرونا روی پلاستیک و استیل بیشتر از هر سطح دیگری قابلیت انتقال خود را حفظ می‌کند. یعنی ۲ تا سه روز این ویروس همچنان روی سطح پلاستیکی «زنده» باقی می‌ماند. بنابر تحقیقات متفاوتی که تا کنون انجام شده است، ویروس کرونا می تواند تا بیست و چهار ساعت روی گوشی‌های هوشمند و صفحه نمایش آن‌ها دوام بیاورد. پژوهش‌های دیگر این عدد را تا ۹۶ ساعت هم برآورد می کنند. آزمایش‌ها نشان داده است که الکل ۶۲ تا ۷۱ درصد، مواد ضدعفونی کننده خانگی حاوی کمتر از ۰.۱ درصد هیپوکلریت سدیم یا حاوی ۰.۵ درصد ماده سفیدکننده پروکسید هیدروژن می‌توانند در عرض کمتر از یک دقیقه ویروس کرونا را از بین ببرند

divider1

برخی مردم در اطراف حرم رضوی سال را نو کردند

در آستانه سال نو شمسی تعدادی از مردم مشهد با استقرار در خیابانهای اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) رو به گنبد طلای آن حضرت سال جدید را آغاز کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

شرکتهای جهان از کرونا چقدر آسیب می‌بینند؟

ری دالیو، سرمایه‌گذار معروف و موسس شرکت بریج‌واتر پیش‌بینی کرد که شرکت‌های آمریکایی به علت شیوع ویروس کرونا، ۴ تریلیون دلار ضرر کنند و میلیون‌ها نفر ورشکست شوند. او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند شیوع این ویروس به شرکت‌های جهان ۱۲ تریلیون دلار ضرر خواهد بزند. دالیو گفت: آن‌چه در حال وقوع است قبلاً در طول زندگی ما اتفاق نیفتاده و آن‌چه ما شاهد آن هستیم یک بحران است./مهر

divider1

رئیس دولت اصلاحات پیام نوروزی داد

سیدمحمد خاتمى رئیس دولت اصلاحات به مناسبت سال 99 پیام نوروزی صادر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

رونالدینیو در زندان چکار می کند؟

رونالدینیو که 2 هفته قبل به خاطر گذرنامه جعلی در پاراگوئه دستگیر و زندانی شد،‌ همچنان در حبس بسر می برد.وی در مدتی که در زندان بسر برده، از انجام ورزش غافل نشده و حتی در یکسری مسابقات نیز حضور یافته است. البته برخی منابع نزدیک به او عنوان کردند وی در کنار ورزش، در حبس،‌ نجاری هم یاد می‌گیرد.رونالدینیو که در قهرمانی برزیل در جام جهانی 2002 نقش برجسته ای داشت ، در ششم ماه مارس به همراه برادرش به دلیل تلاش برای ورود به پاراگوئه با گذرنامه تقلبی دستگیر شد. تلاش ‌های او و دوستانش برای کسب آزادی‌، به جایی نرسید تا در زندان بماند.یکی از افراد خانواده‌اش به سایت ESPN اعلام کرد فوتبالیست پیشین که اکنون 39 ساله است، اکثر اوقاتش را در سلول می ‌گذراند اما در یک دوره آموزش نجاری،‌ در کنار دیگر افراد شرکت کرده است.

divider1

بسته حمایتی کرونایی دولت تا چند ماه پرداخت می‌شود؟

پس از پرداخت بسته‌های نقدی حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا، سازمان برنامه و بودجه کشور تعداد پرداخت آن را اعلام کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حکم تاریخی دادگاه CAS علیه یک بازیکن

دادگاه حکمیت ورزش با بررسی تمام اسناد مربوط به فسخ قرارداد رافائل لیائو با اسپورتینگ لیسبون، رای به پرداخت جریمه ۱۶,۵ میلیون یورویی توسط بازیکن فعلی میلان داد.آخرین بار به دلیل هواداران اسپورتینگ، چندین بازیکن تیم قراردادشان را فسخ کردند که در بین آن‌ها ، لیائو هم حضور داشت که به باشگاه لیل فرانسه پیوسته بود. حالا پس از پیگیری‌های انجام شده، لیائو با شدیدترین حکم CAS نسبت به یک بازیکن روبه‌رو شده است.

divider1

مهمترین جمله امام خامنه‌ای در سال ۹۸ از نظر کاربران انتخاب شد

کاربران سایت khamenei.ir مهمترین جمله امام خامنه‌ای در سال ۹۸ را انتخاب کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

شیوع کرونا در ۱۳ استان کاهشی شد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد بیماری ناشی از ویروس کرونا در ۱۳ استان کاهشی شده و اگر مردم در خانه بمانند دو هفته آینده بیمارستانها خلوت می شوند.علیرضا رئیسی افزود: فعلا اسم این استانها را اعلام نمی کنیم که فکر نکنند روند شیوع بیماری تمام شده و دیگر رعایت نکنند زیرا هنوز به مرحله پیک و اوج بیماری در کشور نرسیده ایم و رشد این بیماری و شیوع بیماری همچنان ادامه دارد./ ایرنا

divider1

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی در پی شیوع ویروس کرونا

وزیر نیرو از افزایش تا ۴۰ درصدی مصرف آب آشامیدنی با کیفیت در برخی شهرها خبر داد

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

فوت 66 نفر در فارس بر اثر مصرف الکل تقلبی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از اوایل اسفند ۹۸ که تقریبا نخستین روزهای شیوع کرونا در فارس بود تا آخر این ماه ۴۳۹ نفر بر اساس مصرف الکل تقلبی یا صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۶۶ نفر از آنان فوت کردند. از زمان شیوع ویروس کرونا در استان فارس ۲۰ تا ۳۰ درصد تماس تلفنی مردم با اورژانس فارس افزایش پیدا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied