شمانیوز
شما نیوز

احتمال تعطیلی دانشگاه ها و مدارس بعد از تعطیلات نوروز

معاون آموزشی وزیر علوم از تمهیدات این وزارتخانه برای ادامه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در صورت تداوم شرایط اضطرار ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی‌ها در سال ۹۹ خبر داد.

احتمال تعطیلی دانشگاه ها و مدارس بعد از تعطیلات نوروز

به گزارش شمانیوز و به نقل از فارس: برخی کاربران خواستار «تعطیلی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا» شدند که این کمپین جواب داد و با نظر کمیته ملی مدیریت کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد و زمان بازگشایی دوباره کلاس‌های درس هم منوط به نظر این کمیته خواهد بود.

اکنون با شنیده شدن احتمالاتی مبنی بر تداوم تعطیلی بعد از تعطیلات نوروز ۹۹، وزارتخانه‌های مسوول آموزش تدابیری را برای احتمال ادامه شرایط اضطراری اندیشیده‌اند.

 

* تمهیدات وزارت علوم برای تداوم آموزش در دانشگاه‌ها در صورت ادامه وضعیت اضطراری در سال ۹۹

 

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی تمهیدات وزارت علوم برای ادامه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در صورت تداوم شرایط اضطرار ناشی از ویروس کرونا در سال ۹۹ را تشریح کرد و اظهارداشت: روش برگزاری کلاس‌ها و دیگر امور درسی دانشجویان در شرایط اضطرار فعلی اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، با این دستورالعمل، با توجه به شرایط پیش آمده اختیار دانشگاه‌ها در برگزاری کلاس‌های الکترونیکی بیشتر شده است، زیرا طبق پیش‌بینی دانشگاه‌هایی که در طول ۲۰ روز گذشته آموزش الکترونیکی را آغاز کرده‌اند عملا قبل از سال ۹۹، سقف ۱۰ درصد برای آموزش الکترونیکی را پوشش داده‌اند و نیاز به عبور از سقف قبلی ۱۰ درصد برای ارایه آموزش‌های الکترونیکی داشتند.

 

*سقف ۱۰ درصد آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها پر شد

وی گفت: با توجه به اینکه ممکن است شرایط اضطراری در کشور پابرجا باشد و تعطیلی‌های دانشگاه ادامه داشته باشد و کمیته ملی مدیریت کرونا ضرورت برگزار نشدن کلاس‌های حضوری در سال ۹۹ را تشخیص دهد، به دانشگاه‌ها مجوز داده شد که بتوانند بیش از ۱۰ درصد دروس را هم به صورت آموزش الکترونیکی ارائه کنند.

به گفته وی، تشخیص این موضوع که دانشگاه چه درس‌هایی و چند درصد از درس را به صورت غیرحضوری ارائه کند به عهده شورای آموزشی دانشگاه گذاشته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied