شمانیوز
شما نیوز

دانشگاه تهران به دنبال راهکاری جدید برای عبور از بحران کرونا

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مجددا خوشه های فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و اسیب اجتماعی را فعال کرده ایم،گفت:می خواهیم راهکارهای جدیدی را برای عبور از بحران کرونا ارائه دهیم.

دانشگاه تهران به دنبال راهکاری جدید برای عبور از بحران کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر : مسعود نیلی در پیام نوروزی خود اظهار کرد: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی کلاس های آموزش حضوری، دانشگاه تهران مرکز آموزش‌های الکترونیکی را فعال کرد و همکاران دانشگاه از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی کلاس‌های آموزشی خود را به صورت الکترونیکی ارائه کردند؛ چرا که ما موظف بودیم فعالیت‌های دانشگاه را در چنین روزهایی متوقف نکنیم.

رئیس دانشگاه تهران با اعلام اینکه براساس آخرین آمار بیش از ۶۰ درصد کلاس های نظری در قالب فعالیت های مجازی سامانه یادگیری الکترونیک ارائه شده است، افزود: ما تا حد زیادی توانستیم با ارائه این مدل از آموزش تا حد زیادی خلا کلاس های حضوری را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، حدس می زدیم امکان برگزاری کلاس های حضوری تا عید فراهم نیست لذا اگر این کلاس ها برگزار نمی شد یک ماه را از دست می دادیم. البته همین الان هم قطعا نمی توان گفت بعد از تعطیلات نوروز کلاس های حضوری ادامه فعالیت خواهند داشت یا خیر بنابراین برگزاری کلاس های الکترونیکی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

نیلی ضمن بیان این مطلب که امکان جبران کلاس ها در طول ترم آتی حتی بعد از عادی شدن شرایط کار سختی است، خاطرنشان کرد: چرا که بسیاری از دانشجویان برنامه های دیگری دارند و برگزاری کلاس‌های جبرانی حضوری برای اعضای هیأت علمی کار بسیار دشواری خواهد بود؛ بنابراین تأکید می‌کنم همه همکاران با تلاش بیشتری کلاس‌های مجازی خود را برگزار کنند و همه دانشجویان نیز در کلاس‌های درس با قوت حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: کلاس های مجازی در سامانه ضبط می شود و دانشحویان می توانند در تعطیلات عید به یادگیری مشغول باشند. همکاران کلاس های جبرانی را برگزار کنند و اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز می‌توانند از فرصت تعطیلات عید استفاده کنند و اگر در آغاز فرایند یادگیری الکترونیکی برخی از کلاس‌های مجازی برگزار نشد، کلاس‌های جبرانی الکترونیکی خود را برگزار کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: چون کلاس‌های عملی ما ناچارا بعد از عید به شکل جبرانی برگزار می‌شود، بنابراین هر چه بتوانیم کلاس‌های جبرانی نظری را بیشتر اجرا کنیم فرصت بیشتری برای ارائه کلاس‌های عملی نیز فراهم خواهد شد.

نیلی با اشاره به مسولیت اجتماعی دانشگاه در چنین شرایطی گفت: در شرایط خطیری قرار داریم و با افزایش آمار افراد درگیر با کرونا مواجه هستیم و دانشگاه باید فکر کند به اینکه چگونه میتواند در این شرایط به راحت تر زندگی کردن مردم کمک کند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه دارای تخصص و رشته های مختلفی است؛ از همان آغاز کرونا همکارانم در حوزه های مختلف فعال بودند پیشنهاداتی را به مسولان ذی ربط ارائه دادند. ما در حال حاضر با خطر گسترش کرونا مواجه هستیم و باید اقداماتی صورت گیرد که کنترل شود. بخش های مختلف اقتصادی دچار آسیب شده اند به ویژه قشر آسیب پذیر که به شدت وابسته به درامد حداقلی خودشان هستند. با توجه به اینکه ما در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستیم و دنیا ما را نظاره میکند که چگونه با آن مقابله می کنیم. به همین جهت هرچه موفق تر و عاملانه تر برخورد کنیم برای بقیه کشورها هم الگو خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مجددا خوشه های فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و آسیب اجتماعی را فعال کرده است،تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم از دل این خوشه راهکارهایی را برای عبور از این بحران پیشنهاد کنیم که مورد استفاده مسولان قرار گیرد.

نیلی با اشاره به ظرفیت‌های هنری، فکری و تخصصی دانشگاه تهران در شرایط فعلی افزود: در همین راستا دانشگاه سامانه تالار گفت‌ و گو را راه‌اندازی کرده تا در این سامانه همه همکاران، دانشجویان و دانش‌آموختگان بتوانند ایده‌های خود را وارد کنند تا در این تالار امکان تعامل فکری فراهم شود.

وی افزود: ما نیز سعی خواهیم کرد این ایده‌های فکری را در حد امکان بسته‌بندی کنیم و به اطلاع مسئولان برسانیم تا از دل این‌ها راهکار مناسبی برای برون از این شرایط فراهم شود.

نیلی در پایان گفت: ما تجربه مدیریت بحران در شرایط وبا را در کشور داشتیم. تجربه ما در برخورد با مسئله امروز بسیار اهمیت دارد و دانشگاه تهران نیز با ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند کمک موثری برای عبور از این بحران فراهم کند تا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied