شمانیوز
شما نیوز

مترو و اتوبوس مشهد تا اطلاع ثانوی تعطیلی می باشد

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از تعطیلی مترو و اتوبوس مشهد تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 مترو و اتوبوس مشهد تا اطلاع ثانوی تعطیلی می باشد

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: مجتبی بهاروند در خصوص اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها از درب منزل در مشهد اظهار کرد: این طرح در شورای شهر پیشنهاد و در شورای همتا استان نیز تصویب شد. متاسفانه به دلایلی این طرح کماکان اجرا نشده است، هرچند با توجه به تعطیلی اکثر اماکن و اصناف، به اجرا نشدن این طرح انتقاد داریم.

وی افزود: موضوعاتی در خصوص مستثنی شدن خودرو‌های کادر درمان و شرایط ترافیکی مطرح است. البته می‌توانستند پلاک خودرو افراد دارای استثنا را ثبت کرده و یا این که پس اعمال قانون، جریمه آن‌ها را در سیستم حذف کنند. در حالی که تردد در سطح شهر زیاد است، تاخیر در اجرای این طرح جایز نیست و جای سوال دارد.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در خصوص لغو احتمالی این طرح از سوی وزارت کشور گفت: وقتی شورای همتا طرحی را تصویب کند، معمولا با آن مخالفت نخواهد شد. در حال حاضر نیز مخالفتی با این طرح وجود ندارد، فقط در خصوص ساز و کار‌های اجرایی آن بحث دارند که برای آن هم دیر شده است.

بهاروند ادامه داد: در نظر داشتیم با آغاز تعطیلات، این طرح اجرا شود و پس از ضعیف شدن کرونا به آن خاتمه دهیم. با وجود این که خودرو‌های ورودی به مشهد ۹۰ درصد کاهش داشته، اما ۱۰ درصد از افرادی که رعایت نمی‌کنند باید به نحوی اعمال قانون شده و قانون با آن‌ها برخورد کند.

وی با اشاره به این که برای تمام دوربین‌های سطح شهر کد جریمه تعریف شده، در مورد نحوه جریمه خودرو‌های متخلف ادامه داد: در بار نخست برای رانندگان پیامک ارسال می‌شود و به آنان تذکر داده خواهد شد. در صورت تکرار، اعمال قانون خواهند شد. این طرح در تمام روز‌های هفته اجرا خواهد شد و تعطیلات رسمی در آن لحاظ نمی‌شود.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در خصوص تداوم تعطیلی اتوبوس و مترو مشهد خاطرنشان کرد: اتوبوس و قطارشهری مشهد تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. در صورتی که شرایط عادی شود، ۲۴ ساعت پیش از فعالیت آنان اطلاع رسانی خواهد شد. در حال حاضر تعطیلی اتوبوس و قطارشهری تا ۱۵ فروردین مدنظرمان است، اما تداوم تعطیلی آن بستگی به شرایط کرونا پس از آن تاریخ دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied