شمانیوز
شما نیوز

گام اول قرنطینه فردا صبح اجرایی می شود + جزئیات

کمیته اجتماعی ــ انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا ساعت ۸ صبح خبر داد.

گام اول قرنطینه فردا صبح اجرایی می شود + جزئیات

 به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم: مفاد این طرح عبارت است از:

صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

 

 


بهاره رهنما از همسر دومش بچه دار شد + عکس فرزندش


 

 

مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه‌بندی سه‌گانه (گروهی که باید کاملاً فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آنها می‌تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به‌شرح پیوست، فعالیت می‌کنند.

ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک‌سوم نیروهای اداری و به‌صورت شیفت‌بندی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیتها نمی‌گردد.

محدودیت حداکثری در جابه‌جایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوسهای بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذی‌ربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

ممنوعیت‌های تعیین‌شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌نمایند.

به‌منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به‌مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به‌مبلغ 500 هزار تومان و پلمب واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی به‌مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمد غفاریان

    عالی

  • عبدالحکیم نارویی

    خیلی عالیست ممنون ازهمه مسولین

  • رحیمی

    خیلی عالی است

  • مجتبی

    عالی بود