شمانیوز
شما نیوز

ممنوعیت تردد بین شهری در استان گلستان به مدت ۱۴ روز

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت همراهی مردم برای قطع زنجیره بیماری کرونا در این استان گفت : با هدف حفظ سلامتی مردم، تردد بین شهرهای گلستان از جمعه هشتم فروردین تا ۱۴ روز ممنوع است.

ممنوعیت تردد بین شهری در استان گلستان به مدت ۱۴ روز

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: هادی حق شناس پنج شنبه در جلسه ضروری ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بر این اساس رانندگان خودروها با ارایه یکی از ۳ مدرک هویتی کارت ملی، کارت ماشین یا بیمه نامه خودرو اجازه تردد خواهند داشت.

وی افزود: خودروهایی که هیچ از مدارک یاد شده با محل سکونت آنان مطابقت نداشته باشد برگشت داده می شوند و اگر اصرار به ادامه مسیر داشته باشند به پارگینگ هدایت شده و مشمول جریمه ۵ میلیون ریالی خواهند شد.

استاندار گلستان گفت: این اقدامات از ۸ تا ۲۲ فروردین به مدت ۲ هفته و با هدف حفظ سلامتی مردم و در راستای ممانعت از شیوع موج دوم بیماری کرونا صورت می گیرد که فرماندهی اقدامات پیشگیرانه از تردد بر عهده نیروی انتظامی است.

حق شناس ادامه داد: بیش بینی می شود موج دوم این ویروس در فاصله ۱۰ تا ۱۵ فروردین بروز کند به همین دلیل به تمامی شهرداران اعلام شده در روز ۱۳ فروردین تمامی تفرجگاه ها و پارک ها تعطیل خواهند بود و حضور هیچ کس در این محیط ها قابل پذیرش نیست.

وی یادآور شد: در فاصله زمانی ۸ تا ۲۲ فروردین دانشگاه ها، مدارس، مهدهای کودک، مراکز خرید و اصنافی مانند خشکشویی، لوکس فروشی، اسباب بازب فروشی، گیم نت، قهوه خانه، فروش لوازم و مواد دخانی، تالار پذیرایی و برگزاری مراسم، استخر، باشگاه ورزشی و بدن سازی، پارک ها و شهربازی، بازهای روز موقت، آموزشگاه ها، سینما، فروش لوازم خانگی، خدمات دیجیتال،عکاسی، اقامت سرا، تزیینات داخلی، قنادی، پوشاک، پارچه فروشی، مصالح فروش و چاپ خانه تعطیل است و بی توجهی به آن موجب پلمب واحد صنفی به مدت یک ماه و جریمه خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین از رسانه ها خواست در نشر و بازنشر اخبار به صحت آن توجه کرده و موجب نگرانی مردم نشوند.

در این جلسه علاوه بر اعضای ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان فرمانداران ۱۴ شهرستان نیز بصورت ویدیو کنفرانس مباحث را پیگیری کرده و نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

در همین رهگذر اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت صفر هشتم فروردین ماه (جمعه) همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شد و تا ۲۲ فروردین ادامه دارد.

بر این اساس مشاغلی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپر مارکت‌، میوه و سبزی‌ فروشی‌، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌، مرغ و ماهی فروشی‌ و میادین میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون‌بر، جایگاه‌های عرضه سوخت، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تامین آمبولانس، داروخانه‌ها و عطاری‌ها فعال هستند.
دانشگاه‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها، پاساژها و مراکز خرید، نمایشگاه‌های حضوری، خشکشویی، لوکس فروشی، اسباب‌بازی فروشی، گیم نت، قهوه‌خانه، کافه و تریا، فرش و موکت، فروش لوازم و مواد دخانی، تالار پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، استخر، باشگاه ورزشی و بدنسازی تعطیل و ملزم به رعایت و اجرای این قانون هستند.
اماکن عمومی هم تعطیل و یک گروه از مشاغل مانند دفاتر پیشخوان، پلیس + ۱۰، الکترونیک قوه قضاییه، ثبت اسناد رسمی، الکترونیک‌ شهری، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها و پایانه‌های بین شهری، ایستگاه‌های قطار راه‌آهن و فرودگاه هم با محدودیت فعالیت در زمان اجرای این بخشنامه مواجه خواهند شد.
تاکنون در گلستان ۱۵۶ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied