شمانیوز
شما نیوز

۱۱ مسافر تهرانی بر اثر کرونا در بابل فوت شدند

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل از فوت ۱۱ تهرانی‌ که اواخر اسفند به مازندران سفر کرده بودند، در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد.

۱۱ مسافر تهرانی بر اثر کرونا در بابل فوت شدند

به گزارش شمانیوز و به نقل از مشرق: دکتر سید فرزاد جلالی شامگاه امروز چهارشنبه ۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار مشکوک بستری هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ بهمن ماه ۹۸ اولین بیمار کرونایی در استان مازندران در شهر بابل تشخیص داده شد و بلافاصله تجهیز بیمارستان میناگر را شروع کردیم.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان‌های روحانی، یحیی‌نژاد و شهید بهشتی نیز به مجموعه اضافه شدند، گفت: خوشبختانه در عرض چند روز توانستیم کمبودها را تا حد زیادی مرتفع کنیم؛ ماسک و پوشش محافظتی پرسنل برای ما اولویت اصلی است و خواهد بود.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار بیمار سرپایی را مدیریت کردیم، خیلی از این افراد دچار بیماری کرونا نبودند، برخی بیماری‌های ویروسی و غیر ویروسی دیگر داشتند و برخی نیز که احتمال کرونا داشته اما علائم خفیف بود و به‌صورت سرپایی درمان شدند و آن‌هایی که طبق راهنماهای علمی ضرورت برای بستری داشتند، نیز بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز هزار و ٨١۵ تن بستری شدند و تعداد زیادی از آن‌ها بهبود و ترخیص شدند، افزود: درصد آمار فوتی‌های ما تقریبا معادل میانگین کشوری است.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل ادامه داد: بیماران بدحال ارجاعی از سایر شهرهای استان هم زیاد داشتیم به طور مثال از ٩ مادر باردار کرونایی ۵ نفر غیر بابلی بودند که همگی در اتاق زایمان ویژه بیماران کرونایی که از روزهای اول آماده کرده بودیم، زایمان کردند.

دکتر جلالی بیان کرد: مشکل ما این بوده که برخی از بیماران خارج از شهرستان می‌آیند و ما باید (البته با افتخار) آن‌ها را هم پوشش درمانی دهیم.

وی گفت: آخرین آمار بستری ما حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص شده و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند.

نگران موج دوم شیوع بیماری هستیم

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی بابل با بیان اینکه در ۵ الی ۶ روز اخیر آمار ما رو به کاهش بود، تصریح کرد: ما نگران موج دوم بیماری هستیم، پیش‌بینی می‌شود درگیر موج دوم شویم که بستگی به رعایت کردن مردم دارد.

دکتر جلالی خاطرنشان کرد: در سیستم بهداشتی و درمانی ۲۰ الی۳۰‌ درصد کنترل بیماری به ما مربوط می‌شود و حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مربوط به سازمان‌هایی می‌شود که می‌توانند دخالت بارزی در پیشگیری از سرایت داشته باشند.

وی اظهار کرد: بهتر است تعطیلی اصناف را با جدیت و نظارت بیشتر ادامه و پایش دائمی داشته باشیم که هیچ مغازه‌ای به غیر از اصناف مجاز باز نباشند و مسافرین نیز به سفر نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مردم در ۲ هفته پیش رو رفت‌وآمد نداشته باشند، یادآور شد: مردم شب‌نشینی و دورهمی‌ها را تعطیل و مطلقا به بیرون نیایند، با ادارات نیز هماهنگی‌های خوبی شده است که کارمندان را به یک ‌سوم تقلیل دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied