شمانیوز
شما نیوز

آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه تازه ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر جمعه در ارتباط تصویری با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ٢٩٢٦ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید ١٩ در کشور تا ٨ فروردین ١٣٩٩ در کشور به ٣٢٣٣٢ مورد افزایش یافت.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ١١١٣٣ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته جهانپور متاسفانه در طول ٢٤ ساعت گذشته ١٤٤ نفر از بیماران مبتلا به کووید١٩ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ٢٣٧٨ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: ٢٨٩٣ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

به گفته وی افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید ١٩ حتماً وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ١٥ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۴ هزار نفر در طرح خود اظهاری حضور داشتند و غربالگری شده‌اند که این موضوع کمک می‌کند یک احاطه اطلاعاتی خوبی برای شناسایی زود هنگام به ما می‌دهد، ما امروز در فاز مدیریت بیماری هستیم و اما هنوز در فاز مهار بیماری نیستیم و امیدواریم با مشارکت عمومی بالا در روزهای آینده این مدیریت عمومی را سمت مهار و حذف بیماری ببریم.

جهانپور گفت: این بیماری یک بیماری نوپدید است و ویروس جدید است و مطالعات در این حوزه شاید به طول عمر ۳ ماه هم نرسد، ما اطمینان داریم دوره نهفتگی این بیماری ۳ تا ۱۴ روز است و در سطوح هم حدود ۹ روز می‌ماند، چیزی بیشتر از این را نتوانستیم به دست بیاریم و فعلاً در حال پژوهش هستیم. آن چیزی که در مورد بیماری زایی این ویروس گفته می‌شود سریع الانتقال است و شدتش از آنفولاآنزا بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: شدت این بیماری در ایران از آنفولاانزا بیشتر بوده و تلفات بیشتری هم داشته‌ایم، به فناوری تولید کیت‌های تشخیص کرونا دست پیدا کردیم و در هفته آینده تعداد بسیاری از این کیت‌ها را تولید می‌کنیم.

به گفته وی متوسط بستری بیماران در بیمارستان بین ۷ تا ۱۰ روز است و بهترین نقاهتگاه‌ها را برای افرادی که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند در نظر گرفتیم.

جهانپور خاطرنشان کرد: گزارشی از ابتلای مجدد بهبودیافتگان به این بیماری در ایران نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied