شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 10 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 10 فروردین

خبر خوش درباره وضعیت کرونا در ۱۳استان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع کرونا در ۱۳ استان روند کاهشی یافته است و در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک که در مجموع ۳۲ میلیون نفر هستند، موارد ابتلا کمتر از ۵ نفر بوده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

دانشگاه شهید بهشتی: امکان برگزاری کلاس حضوری در آینده نزدیک وجود ندارد

معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با صدور اطلاعیه‌ای با بیان این که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در آینده نزدیک وجود ندارد، بر ارائه مجازی حتی‌الامکان کلیه دروس نظری از روز شنبه ۱۶ فروردین تاکید کرده است. در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی آمده: «بر اساس شواهد موجود و پیش‌بینی‌های به عمل آمده، همان طور که در اطلاعیه شماره ۴ حوزه ریاست دانشگاه ذکر شده، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری در آینده نزدیک وجود ندارد. متناسب با شرایط جدید، تمهیدات و تسهیلاتی برای به سرانجام رساندن نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از نظر مقررات آموزشی اندیشیده شده است که به موقع و با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعلام خواهد شد.»

divider1

جزئیات واریز یارانه معیشتی که امشب واریز می شود

اولین یارانه معیشتی در سال ۹۹ ساعت ۲۴ امشب ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

درگیری در زندان همدان

خبرنگار ایرنا در همدان کسب اطلاع کرد که به دنبال بروز درگیری بین زندانیان این شهر، مسئولان استان در حال بازگرداندن آرامش به این زندان هستند. به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، تا این لحظه اطلاعات و گمانه زنی‌هایی در زمینه فرار زندانیان به دست نیامده و موضوع توسط نهاد‌های ذیربط در حال پیگیری و بررسی است. بر اساس اطلاعات دریافتی، شرایط زندان همدان تحت کنترل گزارش شده است. گفته شده است مسوولان مربوطه استان همدان صبح امروز /یکشنبه/ جزییات این ناآرامی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند. قبل از این درگیری‌ها و حوادث فرار از زندان در ۲ زندان لرستان و زندان سقز کردستان روی داد.

divider1

کرونا | دومین مرحله از رزمایش شکست کرونا اجرا می‌شود

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: با توجه به مصوبات قرارگاه بهداشتی امام رضا(ع) یگان ویژه، دومین مرحله رزمایش شکست ویروس منحوس کرونا با عنوان«پیام‌آوران امنیت و سلامت» در سراسر کشور از 13 فروردین اجرا می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

کارگردان «پایتخت»: هیچ سانسوری در کار نیست

سیروس مقدم به حذفیات مجموعه اشاره کرد و بیان کرد: من و همکارانم از پایتخت محافظت می‌کنیم تا شسته و رفته روی آنتن برود. برخی از موارد در هنگام فیلمبرداری ضبط می‌شود که ممکن است در شرایط فعلی جامعه ایجاد حساسیت کند و آن را تعدیل می‌کنیم. این موارد عنوان سانسور به خود نمی‌گیرد. ممکن است بعضی از کلمات یا دیالوگ‌ها را برای اکثریت مخاطب مناسب نبینیم؛ بنابراین ملاحظات را رعایت می‌کنیم تا سریال به سلامت روی آنتن برود و دچار سوء برداشت و سوءتعبیر نشویم؛ این به معنی سانسور نیست. این نوع اصلاحات را که به محتوای اثر لطمه نمی‌زند سانسور نمی‌دانم.

divider1

روحانی: بخشی از مدیریت کشور باید به ناچار الکترونیکی شود

رئیس‌جمهور گفت: بخشی از مدیریت کشور باید به ناچار الکترونیکی شود که بتوانیم با استفاده از آن، در وقت صرفه‌جویی کنیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تاریخ پیشنهادی برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ مشخص شد

رسانه‌های ژاپنی امروز گزارش کردند مقامات برگزاری بازی‌های المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای برگزاری مراسم افتتاحیه در ماه جولای سال ۲۰۲۱ در حال مذاکره نهایی هستند. امروز شبکه NHK ژاپن اعلام کرد مقامات برگزاری بازی‌ها تمایل دارند المپیک در سال ۲۰۲۱ روز‌های ۲۳ جولای تا ۸ آگوست برگزار شود.

divider1

معلمان و فرهنگیان | رتبه‌بندی و قانون خدمات با هم باید برای معلمان اعمال شود

رتبه‌بندی معلمان برای تبدیل به مصوبه دولت بیش از ۶ سال در انتظار بود اما پس از ابلاغ مصوبه آن، تنها سه ماه بعد از دستور کار خارج شد و حالا اختلاف فاحش حقوق معلمان با ستادی‌ها به یکی از اعتراضات جدی معلمان تبدیل شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

چه کسانی پنجمین بسته حمایت معیشتی را دریافت می‌کنند؟

«حسین میرزایی» روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: افرادی که در لیست اسفند ماه بودند به هیچ وجه حذف نخواهند شد و بالتبع به این لیست کسی هم اضافه نخواهد شد. وی تاکید کرد: افرادی که پیش از این نسبت به عدم دریافت بسته حمایت معیشتی اعتراض کرده بودند و در لیست مشمولان قرار نگرفته بودند و نیز افرادی که در لیست یارانه بگیران نبودند و متقاضی دریافت حمایت معیشتی هستند در خرداد ماه ۹۹ یکبار دیگر بررسی و وسع سنجی می‌شوند. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی افزود: پس از بررسی اعتراض افراد چنانچه واجد شرایط باشند و مشمول شوند، به لیست اضافه می‌شوند.

divider1

پرداخت خسارت های سیل سال گذشته به کشاورزان

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت های سیل سال گذشته در این استان به کشاورزان پرداخت شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

نوزاد ۳۵ روزه گنابادی به کرونا مبتلا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد: والدین این نوزاد که خانواده‌ای از تربت حیدریه هستند این نوزاد با را علائم تنفسی به بیمارستان منتقل کردند و با توجه به علائم بالینی، تست کرونا از این نوزاد صورت گرفت که نتیجه آن مثبت بود. خوشبختانه حال عمومی نوزاد مساعد است و ابتلاء به بیماری در این سن بسیار نادر است؛ پیش از این نیز کودک سه ساله در گناباد به این ویروس مبتلا شده بود که بهبود یافت/ تسنیم

divider1

آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۹۷ نفر رسید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

بازی «سوداگران مرگ» با «کرونا»

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تاثیر ماده محرک «کوکائین» و سپس"الکل"در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کردند که با واکنش متخصصان مواجه شد هرچند مافیای موادمخدر بیکار ننشستند و این بار شایعاتی درباره تاثیر مصرف تریاک برای این ویروس در فضای مجازی دست به دست می‌شود این درحالیست که به گفته رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور، نه تریاک و نه هیچ مواد مخدر و محرک دیگری مانع از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌شود. مجتبی غالبی- رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشومیگوید: مافیای مواد مخدر این طور شایع کرده‌اند که «مصرف بعضی از مواد مخدر، از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می‌کند» و یا «معتادان نسبت به افراد عادی کمتر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند». این اظهارات واقعیت نداشته و مبتنی بر شواهد علمی نیست و صرفا با هدف سودجویی مافیای مواد مخدر و سوداگران مرگ مطرح می‌شود. در همه بیماری‌های عفونی ثابت شده است که احتمال ابتلا به بیماری در مصرف‌کنندگان مواد مخدر و سیگار بیشتر است. /ایسنا

divider1

پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان به تعویق افتاد

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر کشور در خصوص تعویق پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت:در شرایط فعلی دولت از بازنشستگان ما همانند سایرین حمایت کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

بزرگترین قرنطینه تاریخ با نیمی از جمعیت جهان

همزمان با شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر جهان که تاکنون به ابتلای بیش از ۶۰۰ هزار نفر و فوت بیش از ۲۸هزار نفر در کشور‌های مختلف منجر شده است، برآورد‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از ساکنان کره زمین که جمعیتی حدود سه میلیارد نفر را تشکیل می‌دهند، هم‌اکنون برای مقابله با کووید-۱۹ در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied