شمانیوز
شما نیوز

بارش شدید باران در ۵ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (۱۱ فروردین ماه) در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بارش شدید باران در ۵ استان

به گزارش شمانیوز و به نقل از انتخاب: صادق ضیائیان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز(۱۱ فروردین ماه) برای نیمه شرقی کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر امروز در نواحی از شمال غرب کشور، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

وی افزود: روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین ماه) فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر محدود می‌شود و در بخش‌هایی از دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: در اوایل وقت روز چهارشنبه (۱۳ فروردین ماه) این سامانه از کشور خارج و از بعد از ظهر آن روز سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور وارد می‌شود و موجب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های واقع در این ناحیه، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل غربی دریای خزر خواهد شد همچنین در این روز برای بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی همچنین گفت: در روز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) نیز فعالیت موج بارشی در نواحی مرکزی کشور برای استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی شدت می‌یابد و در نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه (۱۵ فروردین ماه) بارش در شرق و شمال شرق کشور استمرار خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه) برای استان‌های مرکزی، البرز، تهران، قم، سمنان، شمال اصفهان، شمال یزد و بخش‌هایی از خراسان رضوی، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. اوایل وقت امروز دریای عمان است و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوایی تهران طی دو روز آتی نیز گفت: فردا (۱۲ فروردین ماه) آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوا به ترتیب ۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه (۱۳ فروردین ماه) نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر همراه با رگبار باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوا ۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied