شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 11 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 11 فروردین
اعتراض یک نماینده مجلس به تعطیلی در روز‌های کرونایی

بهرام پارسایی، نمیانیده مردم شیراز در نامه‌ای به علی لاریجانی از تعطیلی مجلس در روز‌های مبارزه با کرونا انتقاد کرد و نوشت: مفروض بفرمائید لشکر پیروز مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران و تمامى کادر درمانى، آزمایشگاهى و خدماتى حوزه سلامت اعم از زن و مرد فوج فوج خسته، اما شجاعانه و غیرتمندانه سینه‌های سترگشان را آماج بلای جانسوز وقهار ویروس کرونا بنمایند و خودسوزانه فدای مردمشان گردند و این ایام وانفسا و این زمستان گذار تاریخ سلامت مرز وبوممان هم به رسم قهر تاریخ و طبیعت بگذرد؛ لکن این ننگ خواهد ماند که نمایندگان این مردم مبتلا، در کنجی خزیده و طالب عافیت نفس خویش بوده اند. آقای دکتر لاریجانی من با شرمساری احساس می‌کنم در قرنطینه اخلاقی هستم تا قرنطینه سلامت. مایه خجلت است که وکیل مردم در حوزه تقنین باشم و در بزنگاه غائله سر در لاک سلامت شخصی خود فرو برم؛ و زمستان که گذشت حدیث روسیاهی که نقش ما چه بود و چرا نکردیم.

divider1

سیل | جانباختن 4 نفر در سیل استان فارس

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس گفت: صبح امروز دختر ۱۸ ساله‌ از عشایر گستویله از توابع بخش مرکزی زرین دشت به کنار رودخانه فصلی برای تماشای سیل رفته بود که بر اثر ریزش دیواره رودخانه در آب سقوط کرد. همچنین 3 نفر دیگر نیز در بالاده کازرون دچار غرق شدگی شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

نیم‌سال دوم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا شهریورماه تمدید شد

معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی امروز دوشنبه تشکیل جلسه دادند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از فراگیری بیشتر آن تصمیم‌هایی اتخاذ کردند. در این جلسه مقرر شد ادامه کلاس‌ها به صورت مجازی تا پایان شهریورماه ۹۹ ادامه یاید. بر همین اساس ترم تابستانی برگزار نخواهد شد. همچنین واحد‌های نظری حدالامکان به صورت مجازی برگزار شده و واحد‌های عملی و کارآموزی در تابستان برگزار می‌شود. مدت واحد‌های کارآموزی پزشکی نیز از یک ماه به ۲۰ روز کاهش یافت. در این جلسه مقرر شد آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی لغو و ارتقای مقطع براساس سوابق تحصیلی انجام شود. برگزاری آزمون دستیاری و گواهینامه نیز در تابستان انجام خواهد شد. زمان برگزاری آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز در تابستان اعلام می‌شود. همچنین آزمون‌های درون بخشی، لاگ بوک و معیار‌های اخلاق حرفه‌ای جایگزین آزمون ارتقاء در سال ۹۹- ۹۸ می‌شود.

divider1

هشدار | احتمال وقوع سیل در ۵ استان کشور

ضیاییان گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی امروز و روز‌های آتی در ۵ استان کشور احتمال وقوع سیل، بالاآمدن آب رودخانه ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب گرفتگی معابر شهری وجود دارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

برخورد سخت پلیس با متخلفان در طرح "فاصله‌گذاری اجتماعی”

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس با افراد متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد. سردار احمد نوریان درباره اقدامات نیروی انتظامی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی ابلاغ شده است. سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: این ستاد در مصوبه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت‌هایی را درباره سفر و تردد خودرو‌ها و افراد غیربومی، تعطیلی مشاغل و اصناف غیرضروری، برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات و فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها قائل شده است. وی ادامه داد: در قالب این طرح از هموطنان عزیز خواسته شده، سفر‌های خود را لغو کرده و از شهر محل سکونت خارج نشوند همچنین بر بازگشت افرادی که به هر دلیل اقدام به مسافرت کرده‌اند به شهر‌های خودشان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شده است. معاون اجتماعی نیروی انتظامی یادآور شد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی و مأموران انتظامی، مکلف هستند به خودرو‌های افراد غیربومی و غیرساکن اجازه ورود و تردد در شهر‌ها را ندهند.

divider1

جزئیات جدید از ناآرامی ها در زندان همدان

یک منبع آگاه درباره آخرین جزئیات آتش سوزی در یکی از زندان های استان همدان توضیحاتی داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

گلایه رئیس قوه قضائیه از تعلل در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

آیتالله رئیسی گفت: مردم با دیدن اراده جدی مسئولان، همکاری خوبی برای اجرای طرح قرنطینه خانگی داشتند و ایکاش نکات مورد تأکید پزشکان و متخصصان و وزیر بهداشت و همکاران ایشان از قبل از عید مورد توجه قرار میگرفت و این فاصلهگذاری از همان زمان اجرا میشد، اما دیر شد. متخصصان میگویند در این مسأله عنصر زمان تعیینکننده است و شاید اگر این کار خیلی زودتر انجام میشد، الآن نتایج بهتری برای کنترل کرونا میگرفتیم. رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم مداخلات ارکان حاکمیتی در اجرای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در جامعه، تصریح کرد: هر چه مداخلات بهداشتی بیشتر شود، شاهد کاهش آسیب‌ها و تلفات خواهیم بود و باید این مداخلات را برای حفظ سلامتی مردم افزایش دهیم و مردم هم قطعاً آن را به نفع خودشان میدانند.

divider1

خبر خوش برای زندانیان | تمدید مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی تا پایان فروردین

اسماعیلی گفت: مرخصی اعطایی به زندانیانی که در این ایام از مرخصی استفاده کردند تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

قرنطینه نشدن قم یک تصمیم کارشناسی بود

علی ربیعی: در همان زمان اتکای ما به نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در دولت هم دیدگاه‌های متنوعی وجود داشت. اما محور نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در آن دوران هم دیدگاه رسمی کارشناسان بخش سلامت نداشتیم. من معتقدم مبتنی بر شرایط و کارشناسی تصمیمات را اتخاذ کردیم.   وی در ادامه با انتقاد از سیاست زدگی در مقابله با کرونا گفت: واقعا دوست نداشتم در اولین جلسه سخنگویی به این آفت اشاره کنم. دو روز بعد از آنکه اعلام کردیم بیماران قمی ما کرونا مثبت هستند، در جمع مطبوعاتی‌ها حاضر شدم و گفتم بزرگترین آفت و مانع مبارزه با کرونا سیاست زدگی خواهد بود. برخی افراد می‌گفتند قم هراسی می‌کنید یا از اصطلاح کرونای بنفش استفاده می‌کردند. امروز همان‌ها مدعی می‌شوند؛ آن‌ها بلندگو دارند و در این زمینه بیشتر صحبت می‌کنند. من از این دسته از دوستان می‌خواهم که دست کم در این شرایط این دسته سخنان را مطرح نکنند. ما به یاد داشتیم که ما بخشی از مراکز را به سختی تعطیل کردیم.   وی با بیان اینکه در مواجه با کرونا با افراط و تفریط‌های مختلفی مواجه بودیم ادامه داد: این تصمیم که چرا شهر‌ها را قرنطینه نکردیم مبتنی بر تصمیمات کارشناسی بوده است. باید در ارتباط با این تصمیم به شرایط آن روز و امکان پذیری و نظریه‌هایی که به دولت می‌رسید توجه کرد. البته من در این مورد تلاش می‌کنم گزارش مفصل و مستندی را منتشر کنم که به چهار پنج موضوع مهم که یکی از آن‌ها قرنطینه شهر هاست بپردازم. مستندسازی خوبی دارم از کرونا انجام می‌دهم که منتشر می‌شود.

divider1

پایتخت 6 | کنایه تند کاربران به سندروم دست بی قرار + تصاویر

سندروم دست بی‌قرار که بهبودِ پایتخت دچارش شده، بستر نیش و کنایه‌ کاربران شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 

ایتالیا یک شبانه‌روز مرگبار دیگر را گذراند

تتعداد تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا با افزایش ۷۵۶ نفری در یک روز، به ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر رسیده است. افزایش تلفات و مبتلایان به کرونا در ایتالیا در حالی ادامه دارد که تاکنون دست‌کم دو هزار نفر از کادر پزشکی این کشور حین مبارزه با این بیماری همه‌گیر مبتلا و ۵۰ پزشک جان خود را از دست داده‌اند/ باشگاه خبرنگاران جوان

divider1

رهبر معظم انقلاب: طرح غربالگری کار بزرگی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، طرح غربالگری برای مقابله با ویروس کرونا در کشور را کار بزرگی دانستند و خطاب به وزیر بهداشت نوشتند: مهم آن است که شتاب تلاش‌های همه جانبه کاسته نشود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

جریمه ۵۰۰ هزارتومانی ۵۰۰۰ راننده که اصرار به سفر داشتند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا: ️از زمان شروع اجرای این طرح تاکنون - همانطور که پیشتر اعلام شده بود - نسبت به توقیف وسایل نقلیه و جریمه خودرو‌های متخلف اقدام شد و در همین راستا نیز تاکنون ۵۰۰۰ برگ جریمه برای ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف صادر شده است و ۷۳۷ خودرو نیز توقیف شدند. این جریمه برای افرادی بوده که اصرار به تردد در شهر‌های غیر از محل سکونت خود داشتند/ایسنا

divider1

موج اول ویروس کرونا گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از موج دوم کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: هر تصمیم اشتباه، زود هنگام و غیر منطقی می‎‌تواند مشکلاتی در مقابله با این ویروس ایجاد کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در ۱۷ سال گذشته رسید

قیمت نفت در روز دوشنبه در بازار‌های آسیا پس از فروپاشی سایر بازار‌های مالی و بدتر شدن بحران شیوع ویروس کرونا در روز‌های آخر هفته سقوط کرد تا پایین‌ترین سطح خود را در ۱۷ سال گذشته ثبت کند. قیمت نفت غرب تکزاس در ایالات متحده ۵.۳ درصد کاهش یافت تا هر بشکه این نفت به ۲۰ دلار برسد در حالی که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶.۵ درصد کاهش به ۲۳ دلار برای اولین بار از سال ۲۰۰۳میلادی تاکنون رسیده است. / ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied