شمانیوز
شما نیوز

ویروس کرونا | هنگام خروج از خانه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

در صورت خروج ضروری از منزل ضمن رعایت بهداشت فردی باید بهداشت عمومی را هم رعایت کنیم.

ویروس کرونا | هنگام خروج از خانه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : توصیه می‌شود در اماکن عمومی مخصوصاً مکان‌هایی که تراکم جمعیت وجود دارد از ماسک استفاده شود و در صورت امکان، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید و به صورت پیاده، با دوچرخه یا وسیله نقلیه شخصی بیرون بروید.

هنگام حضور در مکان‌های عمومی از تماس با افرادی که علائم تب یا سرفه دارند پرهیز شود و در صورت برخورد فاصله یک متری رعایت شود.

در خصوص بهداشت فردی باید دانست که هنگام سرفه و عطسه با استفاده از دستمال یا آرنج صورت و بینی را بپوشانید و تماس با وسایل را در اماکن عمومی کاهش دهید.

همچنین از تماس دست آلوده با بینی، دهان و مالش چشم پرهیز کنید. حتی زمانی که در بیرون منزل هستید مداومت در شست و شوی دست‌ها را فراموش نکنید، همچنین می‌توانید از ضدعفونی کننده‌های دست حاوی الکل و پد‌های الکلی استفاده کنید.

به توصیه‌های فراوان متخصصان مبنی بر انتشار سریع ویروس کرونا در مکان‌های عمومی، تا حد امکان از شرکت در هرگونه تجمع پرهیز کنید،

اما قسمتی از اصول بهداشتی مربوط به بعد از برگشت به خانه است که باید لباس‌های روی خود را به صورت عادی در آورده و آن را در ورودی منزل یا در محلی که تهویه هوا به خوبی صورت می‌گیرد آویزان کنید؛ اگر با شخص بیمار برخورد نداشتید احتمال وجود آلودگی ویروس بر روی سطح لباس شما بسیار کم است با این وجود احتمال دارد مقدار زیادی گرد و غبار روی لباس شما باشد بنابراین توصیه نمی‌شود آن‌ها را به اتاق خواب ببرید.

همچنین ماسک خود را بردارید و بدون دست زدن به وسایل، برخورد یا نشستن مستقیم به دستشویی رفته و دست‌های خود را بشویید.

اگر زمان خروج از منزل در مکان‌های پر ترددرفت و آمد داشته اید زمان استحمام خود را از قبل خواب به بعد از ورود به منزل تغییر دهید؛ زیرا با انجام این کار‌ها احتمال ابتلا به ویروس کرونا جدید کم خواهد شد.

دست خود را قبل، در حین و بعد از تهیه غذا، قبل از خوردن غذا و بعد از استفاده از توالت بشویید، فراموش نکنید تحت هیچ شرایطی و در هر ساعت روز و در هیچ مکانی به صورت خود دست نزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied