شمانیوز
شما نیوز

وضعیت هواشناسی ایران در فروردین ماه

در ۱۵ روز نخست فروردین ماه سال جاری، ۴۵.۵ میلیمتر بارش در کشور ثبت شد؛ به عبارتی در هر روز از سال جدید، به طور متوسط ۳ میلیمتر بارش در کشور به ثبت رسیده است.

وضعیت هواشناسی ایران در فروردین ماه

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم :  بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از آغاز سال آبی جاری (اول مهر 98) تا پانزدهم فروردین ماه (194 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 242.7 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (196.1 میلی‌متر) 24 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (280.3 میلی‌متر) کاهشی 13درصدی را نشان می‌دهد.

جدول زیر، وضعیت بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور از اول مهر تا ساعت 18:30 روز پانزدهم فروردین سال آبی 99 ــ 98 را نشان می‌دهد.

شرکت مدیریت منابع آب ایران ,

 

در حالی که بارش‌های سال آبی جاری تا پایان اسفند ماه به 197.2 میلیمتر رسیده بوده، با ثبت 45.5 میلیمتر بارش در 15 روز نخست فروردین 99، این رقم به 242.7 میلیمتر رسید. در واقع در هر روز از سال جدید، به طور متوسط 3 میلیمتر بارش در کشور به ثبت رسیده و فروردینی پربارش را تا امروز شاهد بوده ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied