شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 17 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 17 فروردین

نتیجه تست کرونا فقط برای ده دقیقه تا یک ساعت معتبر است

رئیس انستیتو پاستور ایران با اعلام توانایی این مؤسسه در توانایی انجام ۱۰ تا ۱۵ هزار تست به صورت روزانه گفت: نتیجه این تست تنها برای مدت کوتاهی معتبر است و امکان آلودگی فرد با حضور در اجتماع وجود دارد. علیرضا بیگلری گفت: «در حال حاضر ۹۵ آزمایشگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای تشخیص ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.» به گفته او، اگر تعداد آزمایش‌ها بالا باشد جواب‌دهی حدود ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد.

divider1

کل کشور قرنطینه می شود؟ / طرح سه فوریتی تعطیلی کامل کشور

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

قیمت ارزان‌ترین کیت کرونا در جهان چند؟

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون پنج شرکت در ایران تاییدیه تولید کیت تشخیص ویروس کرونا را به دست آورده‌اند، گفت: قیمت ارزان‌ترین کیت تشخیص ویروس کرونا در دنیا حداقل ۳۰۰ هزار تومان است. ️کیانوش جهانپور افزود: به کسی توصیه نمی‌کنیم به هر روشی تست کرونا بدهد. برخی افراد به دنبال پیدا کردن ابزاری برای آرامش و وسواس‌های خود هستند، زیرا ممکن است فرد این آزمایش را بدهد و جواب منفی باشد و یک ساعت بعد مبتلا شود.

divider1

مدارس تا 30 فروردین تعطیل شد

روحانی گفت: مدارس و دانشگاه های کل کشور تا 30 فروردین تعطیل شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مسمومیت بر اثر مصرف الکل صنعتی در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۶۶ تن به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت تن فوت کردند. چهار تَن نیز بینایی خود را از دست دادند و بقیه بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی بستری بودند، بهبود یافته و ترخیص شدند. / ایرنا

divider1

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تازه‌ترین آمار کرونا در کشور گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

حجم نقدینگی ٢٠.٢ درصد افزایش یافت

حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیرنفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است. /مهر

نمایش آنلاین «خروج» پیش از اکران در سینما‌ها؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی‌مدت مردم در خانه‌ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گرفت. همچنین این تصمیم با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبرو شد. تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا از اوایل هفته آینده در سامانه‌های نمایش آنلاین قرار خواهد گرفت و مخاطبان می‌توانند با خرید قانونی با خانواده به تماشای این فیلم سینمایی در فیلیمو و

divider1

احتمال سقوط قیمت نفت برنت به ۱۰ دلار + جزئیات

یک تحلیلگر انرژی اعلام کرد امکان سقوط قیمت نفت برنت به ۱۰ دلار برای هر بشکه و تداوم این سطح در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی وجود دارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده می‌شود؟

مسکن امسال گران می‌شود یا ارزان؟ این سوالی است که بسیاری این روز‌ها مطرح می‌کنند، سؤالی که البته پاسخی صریح بدان نمی‌توان داد. متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین ماه سال گذشته برابر با ۱۱ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان بود که در ماه پایانی سال به ۱۵میلیون و ۶۵۸ هار تومان افزایش یافته است. برخی معتقدند کاهش شدید تقاضا در کنار نامعلوم بودن زمان پایان کرونا می‌تواند سبب شود تقاضا در کف باشد. همین امر می‌تواند در نیمه اول سال به کاهش قیمت‌ها منجر شود. در کنار این، تحلیل‌های فعالان بازار براین نکته استوار است که رشد شدید قیمت‌ها سبب شده است بسیاری توان وارد کردن نقاضای خود به بازار را نداشته باشند؛ از این روی، کاهش تقاضا در کنار فعال شدن پروژه‌ای مسکن ملی می‌تواند ترمز رشد قیمت‌ها را بکشد.

divider1

کرونا|مهم ترین محل آلودگی + جزئیات

حریرچی گفت: مهم‌ترین محل‌های آلوده به کرونا ویروس، ناوگان حمل و نقل عمومی و مدارس هستند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.divider1

پیشنهاد هاشمی برای تردد در شهر: تردد‌ها بر اساس آخرین شماره کد ملی باشد

محسن هاشمی گفت: در جلسه صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران در مورد موضوع کرونا مباحثی مورد بررسی قرار گرفت، از جمله اینکه چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که حضور مردم در سطح شهر را کاهش دهیم. پیشنهادهایی مطرح شد از جمله اینکه مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هر کدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود. این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد و قرار شد پیروز حناچی شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند.

divider1

پایتخت 6 | واکنش ارسطو و بهتاش به نیمه کار ماندن پایتخت 6 + عکس

احمد مهران‌فر و بهرام افشاری دو بازیگر سریال «پایتخت» پس از پخش قسمت پایانی سریال در نوروز ۹۹ هر کدام واکنشی به این ماجرا نشان دادند

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

کنایه معنادار دستیار ویژه لاریجانی به پمپئو

دستیار ویژه رئیس مجلس در توئیتی نوشت: تروریست‌های سازمان سیای آمریکا در سمت وزیر خارجه و دیپلمات‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و نوشت؛ «آقای پمپئو! جهان شاهد است که تروریست‌های سازمان سیای آمریکا در سمت وزیر خارجه و دیپلمات‌های آمریکایی قرار گرفته اند، اما دیپلمات‌های ایرانی در حرفه «دیپلمات» هستند.»

divider1

جزئیات طرح بازگشایی مشاغل متوسط و کم‌خطر

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: از ۲۳ فروردین استان‌های کشور کسب و کار‌ها را می‌توانند شروع کنند، اما کسب و کار‌های پرریسک تا آخر فروردین تعطیل می‌مانند تا بعد برایش فکری کنیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

زمان جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد مشخص شد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره زمان رأی‌گیری در مورد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار است روز چهارشنبه هفته جاری (۲۰ فروردین) رأی‌گیری درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی انجام شود. برنامه‌های کاظم خاوازی روز سه شنبه به جلسه صحن علنی مجلس ارائه شده و نمایندگان این برنامه‌ها را بررسی خواهند کرد. به گزارش فارس، پنجم اسفند سال گذشته رئیس‌جمهور، کاظم خاوازی را که معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بود به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.

divider1

خدادای به شمانیوز خبر داد؛

افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته تابع تصمیم صندوق بازنشستگی کشوری است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تعیین‌تکلیف حقوق کارگران تأمین اجتماعی تا پایان فروردین خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

هشدار وزارت کشور به منتشرکنندگان یک ادعای کذب

وزارت کشور با تاکید بر اینکه تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست، اعلام کرد: منتشر کنندگان ادعای کذب پیگیری تشکیل استان جدید تحت پیگرد قرار می‌گیرند. در پی پخش یک شایعه و برخی مطالب خلاف واقع پیرامون آن مبنی بر "اعلام خبر پیگیری مراحل قانونی تشکیل یک استان جدید شامل برخی مناطق از دو استان در جنوب و جنوب غرب کشور، روابط عمومی وزارت کشور، ضمن تکذیب قاطع این ادعای کذب هشدار داد: با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ آرامش عمومی در کشور، منتشرکنندگان اخبار کذب در زمینه تقسیمات کشوری، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. اساسا تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور قرار ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied