شمانیوز
شما نیوز

جشن نیمه شعبان در کربلا لغو شد

جشن های نیمه شعبان به مناسبت سالروز میلاد امام دوازدهم شیعیان حضرت مهدی (عج) به سبب شیوع ویروس کرونا در عراق، امسال در کربلا برگزار نمی شود.

جشن نیمه شعبان در کربلا لغو شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : معاون استاندار کربلا در اظهاراتی که امروز سه شنبه در رسانه های عراق منتشر شد گفت که به علت انتشار ویروس کرونا، جشن های ویژه نیمه شعبان امسال در کربلا برگزار نمی شود.

«جاسم الفتلاوی» تاکید کرد: برای مردم کربلا بسیار سخت است که نمی توانند امسال از زائران اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) پذیرایی کنند.

وی بیان کرد که در طول روزهای گذشته تعدادی از شهروندان استان های دیگر قصد داشتند از مسیر راه های فرعی و نخلستان ها به صورت مخفیانه وارد کربلا شوند که بازداشت شده و به شهرهای خود عودت داده شدند.

الفتلاوی تاکید کرد که شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا اجازه نمی دهد این جشن ها برگزار شود و توصیه مراجع بهداشتی و مرجعیت عالی دینی عراق نیز بر جلوگیری و برگزار نشدن اجتماعات بشری است.

پیش از این نیز کربلا از برگزاری جشن های سالروز میلاد سه اختر تابناک ولایت امام زین العابدین سجاد (ع)، ابوالفضل عباس (ع) و امام اباعبدالله الحسین (ع) جلوگیری به عمل آورده بود.

هر سال به مناسبت جشن های شعبانیه و میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) کربلا صحنه حضور میلیون ها زائر بود که به این مناسبت در کنار مرقد اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) و در بین الحرمین این مناسبت های خجسته را گرامی می داشتند.

دولت عراق به دلیل شیوع ویروس در این کشور از ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفندماه ۹۸) مقررات منع تردد اعلام کرده و این مقررات تا ۱۹ آوریل آینده (۲۳ فروردین ماه) ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز یک هزار نفر گذر کرده و به یک هزار و ۳۱ نفر رسیده که از این تعداد تاکنون ۶۴ نفر جان باخته و ۳۴۴ نفر نیز بهبودی یافته اند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied