شمانیوز
شما نیوز

کرونا | علامتی که می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد

متخصصان در تازه‌ترین یافته‌های خود از علامت جدیدی که می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد، خبر داده‌اند.

کرونا | علامتی که می‌تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : همه گیری ویروس کرونا در جهان امروز تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده است. رهبران ارشد ابرقدرت‌های دنیا هنوز نتوانسته‌اند راهی برای توقف این ویروس بیابند و مهمان ناخوانده چینی همچنان در پهنای جغرافیای جهان جولان می‌دهد.

کووید ۱۹ تاکنون افراد زیادی را مبتلا و هزاران نفر را به کام مرگ برده است، از این رو شناخت علائم اولیه بالقوه می‌تواند بسیار مهم باشد از این جهت که فرد قادر خواهد بود برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری، اقدامات لازم از جمله قرنطینه خود را انجام دهد.

بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، شایع‌ترین علائم کروناویروس جدید عبارتند از: تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی که در موارد حاد می‌تواند باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی و حتی مرگ شود که از یک هفته تا ۱۴ روز زمان می‌برد تا این علائم خود را در بدن فرد نشان دهد؛ اما به تازگی متخصصان از یک علامت جدید خبر داده‌اند.

همانطور که گفته شد کووید ۱۹ بیماری جدیدی است که می‌تواند ریه‌ها و مجاری هوایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که ویروس وارد بدن می‌شود، علائم شدیدی مانند: تنگی نفس، سطح پایین اکسیژن، آزمایش خون غیر طبیعی، نارسایی کلیه، نارسایی کبد، ذات الریه و بستری شدن در بیمارستان می‌تواند از عوارض آن باشد، اما در کنار آن اگر در فرد احساس احتقان و یا آبریزش بینی ایجاد شود، این نیز می‌تواند از علائم ویروس کرونا باشد.

احتقان در بینی به دلیل ورود ویروس و باکتری‌ها هنگام بیمار شدن یا ابتلا به آن ایجاد می‌شود. این مزاحمان باعث ایجاد التهاب در معابر بینی شده و با ایجاد تورم، جریان هوا را از طریق بینی بسیار کاهش می‌دهند یا حتی آن را مسدود می‌کنند. در کنار التهاب، احتقان در بینی نیز نتیجه بزرگ شدن رگ‌های خونی بزرگ در بینی است که حجم حفره بینی را کوچک می‌کند و جریان هوا را کاهش می‌دهد.

این اصطلاح بیشتر برای انسداد جریان هوا در داخل و خارج بینی به کار می‌رود در حالی که آبریزش بینی به مایعی که از معابر بینی بیرون می‌آید، اطلاق می‌شود که اغلب مایع و شفاف است، اما ممکن است کدرتر باشد. احتقان بینی و آبریزش هر دو با التهاب و تورم لایه داخلی معابر و سینوس‌های بینی همراه است. اما اگر همراه با تب یا سرفه مداوم نباشد، به احتمال زیاد از علائم سرماخوردگی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied