شمانیوز
شما نیوز

سه چهارم تهرانی‌ها موافق ادامه تعطیلات هستند

براساس نظرسنجی‌ای که توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران انجام شده، سه چهارم مردم تهران موافق ادامه یافتن تعطیلات هستند.

سه چهارم تهرانی‌ها موافق ادامه تعطیلات هستند

به گزارش شمانیوز و به نقل از مهر: به تازگی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نتایج سومین نظرسنجی از شهروندان در خصوص کرونا را منتشر کرده است.

براساس نتایج این نظر سنجی، مردم نسبت به ابتلاء به کرونا نگرانی شان افزایش داشته و میزان رضایت مردم از عملکرد دولت و شهرداری بیش از گذشته است. اما همچنان درباره پایان اپیدمی چشم انداز مبهمی دارند.

در این نظرسنجی که در تاریخ ۱۶ تا ۱۹ فروردین ماه از ۱۰ هزار و ۲۳ نفر از شهروندان به صورت تلفنی انجام شده، در خصوص نگرانی از ابتلاء پرسش شده است که یافته‌های نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از مردم تهران نگرانی زیادی در مورد ابتلای خود یا خانواده‌هایشان به کرونا دارند و ۲۹ درصد نیز سطح نگرانی شأن پایین است.

نسبت به موج اول نظرسنجی در میانه اسفندماه میزان نگرانی افراد از ابتلاء به کرونا اندکی افزایش یافته و نسبت کسانی که نگرانی شأن را کم اعلام کردند، کاهش یافته و بر افراد با نگرانی متوسط افزوده شده است.

سه چهارم تهرانی‌ها موافق ادامه تعطیلات هستند

حقوق بگیرها بیشتر از ادامه تعطیلات استقبال می‌کنند؟

یکی از دو راهی‌های امروز در جهان انتخاب میان شروع کسب و کار یا تعطیلی تا مدیریت کامل کرونا است. در این نظر سنجی از مردم تهران سوال شده که ترجیح می‌دهند سر کار خود برگردند تا شغل مردم حفظ شود یا تا مهار کرونا تعطیلی ادامه یابد که سه چهارم مردم موافق تعطیل ماندن هستند. میزان موافقت با تعطیلی میان حقوق بگیران دولتی و خصوصی بالای ۸۰ درصد و در میان کارکنان مستقل و کارفرما حدود ۶۸ درصد است.

این نظرسنجی به اقتصاد خانواده‌ها نیز پرداخته است. با نیمه تعطیل شدن شهر حدود ۷۰ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که همین حالا نیز از نظر اقتصادی مشکل دارند و نهایتاً یکی دو ماه دیگر می‌توانند ادامه دهند. در میان گروه‌های مختلف بازنشستگان کمتر از دیگران نگران تداوم تعطیلی و اثر آن بر زندگیشان هستند.

۵۰ درصد آنان گفته‌اند بیش از ۵ ماه دوام می‌آورند و بیشترین نگرانی‌ها در میان گروه‌های شغلی به کارکنان مستقل تعلق دارد که ۵۰ درصد اعلام کردند که همین حالا نیز از نظر اقتصادی مشکل دارند.

سه چهارم تهرانی‌ها موافق ادامه تعطیلات هستند

افزایش ۱۶ درصدی تنش های خانوادگی در ایام با هم بودن‌های کرونایی

اختلافات خانوادگی پرسش دیگر این نظرسنجی از شهروندان تهرانی بوده است. در ۱۶ درصد از خانوارهای تهرانی، تنش خانوادگی به سبب خانه ماندن افزایش یافته و در ۵۸ درصد این خانواده‌ها تنش میان زن و شوهر افزایش یافته و ۴۶ درصد افزایش تنش با والدین را تجربه کرده‌اند.

رضایت از دولت و شهرداری نیز در این نظرسنجی مورد توجه قرار گرفته. در نظرسنجی‌های ابتدایی که در میانه اسفند انجام شده بود، نارضایتی از دولت ۶۵ درصد بوده که به ۴۶ درصد رسیده است. میزان رضایت از فعالیت‌های شهرداری نیز افزایش داشته و ۲۷ درصد مردم رضایت زیادی از اقدامات شهرداری در مواجهه با کرونا داشته‌اند.

۳۷ درصد رضایت متوسط داشته و افرادی که در نیمه اسفندماه از عملکرد شهرداری رضایت نداشته، تعدادشان در حال حاضر کمتر شده و از ۴۴ درصد به ۳۶ درصد رسیده است و بر اساس آمار میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری در فاصله میان دو موج نظرسنجی افزایش داشته است. میزان رضایت در پهنه شمال و جنوب (خط خیابان انقلاب) تفاوتی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied